شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#ترکیه#ایالات متحده

انتقاد اردوغان از حمایت آمریکا از گروه‌های تروریستی

اردوغان: آمریکا از گروه‌های تروریستی ضد ترکیه‌ حمایت لجستیکی می‌کند/ روابط مصر و ترکیه قوی و تاریخی است

رئیس‌جمهور ترکیه ایالات متحده را به حمایت لجستیکی از گروه‌های تروریستی ضد ترکیه متهم کرد و گفت، کسانی که علیه ترکیه تصمیماتی را اتخاذ می‎کنند، همپیمان مهم خود را از دست خواهند داد.

به گزارش مشرق، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه دیشب در سخنانی اعلام کرد که با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در نشست سران کشورهای عضو ناتو دیدار خواهد کرد و با او درباره تعدادی از پرونده‌ها گفت‌وگو خواهد کرد.

رئیس جمهور ترکیه که با شبکه خبری تی.آر.تی گفت‌وگو می‌کرد، تصریح کرد: آمریکا از تروریست‌هایی که دشمن ترکیه هستند، حمایت لجستیکی می‌کند. کسانی که علیه ترکیه تصمیماتی را اتخاذ می‎کنند، همپیمان مهم خود را از دست خواهند داد.

رجب طیب اردوغان همچنین آنکارا را به دخالت در پرونده اختلافات ارمنستان و ترکیه متهم و تأکید کرد که آنکارا دخالت‌های آمریکا در رابطه با این اختلافات را رد می‌کند.

وی در ادامه این گفت‌وگو به بهبودی روابط کشورش با مصر اشاره کرد و گفت: مصر یک کشور معمولی نیست و روابط بین دولت و ملت مصر قدیمی و عمیق است.

ترکیه و مصر دو کشور دارای طولانی ترین ساحل در شرق مدیترانه هستند و علاوه بر سوابق تاریخی، وضعیت خاص ژئوپولیتیکی این دو کشور، بر موازنات خاورمیانه، مدیترانه و آفریقا اثر می گذارد. در نتیجه پایان تنش بین مصر و ترکیه، علاوه بر موضوعاتی نظیر چند و چون روابط دولت اردوغان با جریانات اخوانی، بر موازنات شرق مدیترانه نیز تاثیر خواهد گذاشت.

منبع: تسنیم