شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#المپیک#وزن

کوچ مدعیان ۶۵ کیلو به وزنِ بی‌صاحب!/ یک خداحافظی و ظهور مدعی جدید برای المپیک


کوچ مدعیان 65 کیلو به وزنِ بی‌صاحب!/ یک خداحافظی و ظهور مدعی جدید برای المپیک

در یکی دو سال اخیر دو اوزان ۶۵ و ۷۰ کیلوگرم شاهد جابجایی‌های زیادی بوده و نقطه مشترک هر دو وزن نیز این است که هنوز صاحب وزن ندارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، از سال 2019 که امیرمحمد یزدانی ملی‌پوش وزن 65 کیلوگرم کشتی آزاد در جهانی نورسلطان بود، اتفاقات زیادی در این وزن و هچنین اوزان بالا و پایینش رخ داد.

بهنام احسان‌پور و یونس امامی ملی‌پوشان دو وزن 61 و 70 کیلوگرم به مدال برنز جهانی 2019 رسیدند. بنابراین کادرفنی تیم ملی روی آنها برای یک وزن بالاتر که وزن المپیکی می‌شد، برنامه‌ریزی کرد.

قرار بود احسان‌پور مدعی شماره یک 65 کیلوگرم و یونس امامی مدعی اول 74 کیلوگرم برای المپیک باشند. یونس همچنان در کنار مصطفی حسین‌خانی مدعی است، اما احسان‌پور هرگز نتوانست در وزن جدید خودی نشان دهد و در نهایت سال گذشته بعد از شکستی که تجربه کرد، در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام از خداحافظی از دنیای قهرمانی خبر داد.

در عین حال امیرمحمد یزدانی، امیرحسین مقصودی، پیمان بیابانی و مرتضی قیاسی نیز مدعیان جدی وزن 65 کیلوگرم برای المپیک بودند که هر یک فراز و نشیب‌های زیادی را از سال 2019 تاکنون در کار خود تجربه کرده‌اند.

برد و باخت زیادی میان آنها رد و بدل شد تا اینکه در نهایت امیرحسین مقصودی از چند ماه پیش با نظر کادرفنی و رضایت خودش به وزن 70 کیلوگرم رفت. این در شرایطی بود که مدت‌ها مربیان می‌گفتند او برای رسیدن سر وزن قانونی در 65 کیلوگرم با مشکلات جدی روبرو است.

امیرمحمد یزدانی اما تا آخر در عرصه رقابت ماند و خیلی هم امیدوار بود که به دوبنده تیم ملی در المپیک برسد اما در انتخابی روز هفتم خرداد ماه مقابل مرتضی قیاسی تن به شکست داد. ضمن اینکه او هم برای رسیدن سر وزن قانونی مشکل دارد و با توجه به اینکه همچنان در سن رشد است، با نظر کادرفنی قرار است از این پس در 70 کیلوگرم کشتی بگیرد.

اکنون مرتضی قیاسی در وزنی که امیرمحمد یزدانی سهمیه المپیکش را در گزینشی آلماتی گرفته، به المپیک خواهد رفت. پیمان بیابانی نیز با وجودی که تا چندی پیش یکی از مدعیان جدی 65 کیلو بود، حالا به یک کشتی‌گیر غیرمدعی تبدیل شده، بهنام احسان‌پور نیز از دنیای قهرمانی خداحافظی کرده، یزدانی و مقصودی به وزن 70 کیلوگرم رفته‌اند که آن وزن نیز بی‌صاحب است و به نظر شاهد رقابت خوبی بین این دو کشتی گیر و امیرحسین حسینی خواهیم بود.

 

انتهای پیام/