عبدالله علیخانی تهیه‌کننده سینما و مدیر سینما عصر جدید در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: به شخصه منتظر هستم که هر چه زودتر نوبت به واکسن زدن من شود. من مبتلا به بیماری قند هستم و مشکل ریه دارم و ابتلا به کرونا برایم بسیار خطرناک است.

علیخانی خاطرنشان کرد: خانه سینما می‌تواند با برنامه‌ریزی درست و حساب شده گروه‌های حساس و کسانی که مشغول کار هستند را شناسایی کرده و در رایزنی با نهادهای مربوطه واکسیناسیون آن‌ها را آغاز کند. سینماها که باز می‌شوند کارمندان سالن‌های سینما در مراوده با مردم قرار می‌گیرند و خطر بزرگی آن‌ها را تهدید می‌کند. اگر خانه سینما در راستای واکسیناسیون هنرمندان قدم بردارد قطعاً کار بزرگی انجام داده و بانی خیر شده است.

او افزود: کار در سینما بازنشستگی ندارد و خیلی‌ از سینماگرانی که امروز سر کار می‌روند و در فیلمبرداری‌ها حضور دارند اگر کارمند بودند بازنشسته شده بودند. کار کردن جان این افراد را به خطر می‌اندازد و خیلی از سینماگران بیماری‌های صعب‌العلاجی دارند که با کرونا حالشان بدتر می‌شود. بهتر است تمهیدی اندیشیده شود و برای حفظ سلامتی و جان هنرمندانی که مشغول کار هستند در اولویت واکسن قرار بگیرند.

این تهیه‌کننده در ادامه اظهاراتش گفت: کسانی که در سینماها کار می‌کنند مدام با مردم در ارتباط هستند یا افرادی که در پروژه‌های سینمایی حضور دارند در بسیاری مواقع در یک لوکیشن کوچک سرپوشیده همراه با تعداد زیادی از همکاران کار می‌کنند که حتی برخی افراد که مقابل دوربین هستند ماسک به صورت ندارند. این شغل واقعاً در شرایط حاضر خطرناک است و کارکنانش می‌توانند در اولویت دریافت واکسن قرار بگیرند.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «مستانه» تأکید کرد: زمانی که گفته شد پزشکان و اعضای کادر درمان در اولویت هستند کسی اعتراض نکرد چرا که تصمیمی کاملاً و منطقی بود، پس از آن مشاغلی چون کارگران شهرداری، راننده‌ اتوبوس‌های شهری و... در اولویت قرار گرفتند که کاملاً منطقی بود چرا که این افراد نیز در مراوده با مردم هستند و با واکسن نزدن جانشان در خطر است. سینماگران نیز چنین شرایطی دارند و کارشان یک کار جمعی است پس آن‌ها هم می‌توانند در اولویت قرار بگیرند. متأسفانه هر بار که چنین موضوعی مطرح می‌شود بحث به حاشیه می‌رود اما این بحث‌ها را باید کنار بگذاریم و این کار را بسیار مهم و جدی را به انجام برسانیم.