شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#کرونا

خطری جدی‌تر از کرونا در کمین آمریکا/اپیدمی جدید قربانی می‌گیرد!

شیوع ویروس کرونا در آمریکا همانند سایر نقاط جهان با اعمال محدودیت های اجتماعی برای جلوگیری از گسترش بیماری همراه بود، با وجود این خانواده های بسیاری نزدیکان خود را از دست دادند و این کشور اکنون با نوعی از اپیدمی افسردگی مواجه است.

خطری جدی‌تر از کرونا در کمین آمریکا/اپیدمی جدید قربانی می‌گیرد!

به گزارش منیبان؛ نشریه آمریکایی نیویورک تایمز با انتشار این خبر نوشت:  درحالی که شیوع ویروس کرونا در آمریکا به نظر رو به افول نهاده، حال خانواده هایی که نزدیکان خود را از دست داده اند خوب نیست و جامعه آمریکا، اکنون با اپیدمی غم و افسردگی مواجه است.

نیویورک تایمز نوشت: با توجه به اینکه بیش از نیمی از شهروندان آمریکا با دریافت واکسن در برابر ویروس کرونا ایمنی یافته اند و انتظار می رود تا افراد کم تری به علت ابتلا به این بیماری در بیمارستان ها بستری و یا جان خود را از دست دهند، اما با این وجود گزارش می شودکه  روزانه ۴۵۰ نفر در آمریکا بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست می دهند.

این نشریه آمریکایی درادامه می نویسد: مرگ و میر ناشی از این بیماری باعث شده تا هزاران خانواده در سوگ از دست دادن نزدیکان خود بنشینند و اکنون جامعه آمریکا با نوعی از «اپیدمی غم و اندوه» مواجه سازد.

شیوع کرونا سوگواری در آمریکا را رونق بخشید

نیویورک تایمز نوشت: درحالی که بسیاری ایمن شدن در برابر این ویروس و برداشته شدن محدودیت های اجتماعی ناشی از شیوع ویروس کرونا را در آمریکا جشن می گیرند اما همزمان صدها هزار خانواده در سراسر این کشور به سوگ از دست دادن نزدیکان خود به علت ابتلا به این بیماری نشسته اند و در واقع ویروس کرونا سوگواری را دراین کشور رونق بخشید.

 

مرگ و میر حتی پس از دریافت واکسن کرونا

این نشریه آمریکایی که قدمت آن به اواسط قرن نوزدهم میلادی می رسد درادامه گزارش خود نوشت: اکنون مساله ای که اندوه عمومی را دراین زمینه  غامض تر می سازد، موضوع نگران کننده  انتشار برخی از گزارش ها درباره جان باختن افرادی است که واکسن کرونا را دریافت کرده اند، حال آنکه کارشناسان اعلام می کنند اینها مواردی نادر بوده است.

نیویورک تایمز می نویسد: اثر بخشی واکسن کرونا و ایجاد ایمنی در بدن افراد  حدود شش هفته طول می کشد و با توجه به این موضوع برخی انتقادها متوجه دولت و نهادهای فدرال بودکه اقدام به واکسیناسیون عمومی به موقع به عمل نیامده است.

به گزارش تارنمای اطلاع رسانی «وردمترز دات اینفو» شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان از ۱۷۱ میلیون نفر فراتر رفته که از این تعداد بیش از سه میلیون ۵۰۰هزار نفر جان باخته اند.

آمریکا نیز با توجه به واکسیانسیون سراسری، با بیش از ۳۴هزار مبتلا به کووید-۱۹ که از این تعداد نیز بالغ بر ۶۰۰هزار نفر جان باخته اند، همچنان کانون شماره یک شیوع این ویروس در جهان به شمار می رود.