بهروز سلطانی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با مثبت ارزیابی کردن شرایط فنی تیم ملی اظهار داشت: تیم ملی از نظر ساختار فنی و فوتبال سر و شکل خوبی دارد و امیدوار هستم باتوجه به توان فنی خوبی که در  این تیم حاکم است، در پایان تورنمنت پیش رو بتوانیم صعود به جام جهانی را جشن بگیریم.

او در ادامه افزود:چکیده و ماحصل فوتبال هر کشور در قالب تیم ملی آن کشور تبلور پیدا می کند و در حال حاضر نگاه همه فوتبالی ها و مردم به موفقیت این تیم دوخته شده است. به هرحال این تیم یا شرایط خاصی پای در منامه گذاشته است و باید با پیروزی در تمام بازی هایش به هدفی که در پیش روی دارد، دست پیدا کند.

سلطانی با اشاره به مشکلات تیم ملی در مسیر پیش روی برای صعود به جام جهانی تاکید کرد: یکسری سوء مدیریت ها باعث شد این تیم با دغدغه هایی روبرو شود. به هرصورت برگزاری بازی دوستانه و تدارکاتی یکی از اولین نیازهای تیم ملی بود. با توجه به حساسیت های موجود بهتر این بود که لیگ زودتر تعطیل شود تا تیم ملی در فضای بازی های دوستانه به هماهنگی بهتری دست پیدا می کرد، ضمن این که میزبانی بحرین چالش مهمی است که ما در بازی های پیش روی با آن روبرو هستیم. علاوه بر شرایط خاص آب و هوایی بحرین، با توجه به مشکلات قبلی یک مقدار نگران کارشکنی های میزبان هستم و پیش بینی می کنم بحرینی ها برای تیم ما در این کشور مشکلاتی را به وجود بیاورند.

او در مورد فضای فنی تیم ملی در آستانه بازی های ایران در منامه اظهار داشت: ما تیم خوب و استخوان داری را در اختیار داریم اما ای کاش با دعوت از یکسری نفرات جوان و باانگیزه از دل لیگ، وضعیت تیم ملی از حیث نفر و بازیکن تغییراتی را داشت. شید حساسیت بازی ها و نتیجه گرایی که در حال حاضر برای تیم ملی اهمیت زیادی دارد؛ عملا ایجاد تغییرات را منتقی کرده باشد اما من اعتقاد دارم با تشکیل تیم ملی امید باید از همین حالا به فکر پشتوانه سازی برای تیم ملی بزرگسالان مان بودیم.

سلطانی در خصوص بازی اول ایران در برابر هنگ کنگ تاکید کرد: این روزها همه از سختی بازی برابر بحرین و عراق صحبت می کنند اما به نظر من نباید از کنار حریفی به نام هنگ کنگ هم به سادگی عبور کرد. در حال حاضر هیچ تیمی در سطح آسیا تیم و حریف آسانی نیست، ضمن این که باید به این نکته اشاره کنم که سبک این تیم به سبک تیم های شرق آسیا نزدیک است و باید با حواس جمع در این دیدار روبروی حریف مان به میدان برویم تا غافلگیر نشویم.

دروازه بان سابق تیم ملی و پرسپولیس در مورد گلرهای حال حاضر تیم ملی  به خبرنگار برنا گفت: دروازه بان های خوبی برای این بازی ها به اردوی تیم ملی دعوت شده اند اما من اگر به جای کادرفنی بودم از نفراتی مثل حامد لک و سیدحسین حسینی به سادگی چشم پوشی نمی کردم. چه اشکالی داشت به جای  4 دروازه بان 6 دروازه بان دعوت می شد و آنها هم در کنار تیم ملی کسی تجربه می کردند.

او در ادامه در خصوص انتخاب شماره یک برای حفاظت از دروازه تیم ملی در بحرین تصریح کرد: در این که علیرضا بیرانوند دروازه بان خوبی است و از تجربیات بالایی برخوردار است شکی وجود ندارد اما اگر من جای کادرفنی تیم ملی بودم در این بازی ها به گلری مثل پیام نیازمند اعتماد می کردم و به او فرصت بازی و حراست از دروازه تیم ملی را می دادم. متاسفانه خیلی وقت ها نتیجه گرایی در فوتبال ما شرایط خاصی را برای عدم استفاده از نیروهای جوان و مستعد ایجاد می کند. به هر صورت امیدوارم هر کدام یک از این بچه ها برای حضور در درون دروازه ایران کاندید شوند بتوانند بهترین عملکرد را برای تیم ملی از خود به نمایش بگذارند.

سلطانی در پایان در مورد شرایط حامد لک در پرسپولیس گفت: لک در پرسپولیس شرایط خوبی دارد و ضریب اطمینان خوبی را در درون دروازه این تیم ایجاد کرده است. حق او بود که به تیم ملی دعوت شود و در کنار دروازه بان های ملی پوش حضور داشته باشد. حامد از نظر فنی و روحی – روانی دروازه بان ششدانگی برای پرسپولیس محسوب می شود. 4