شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کرونا

چگونگی محافظت از کلیه ها در برابر کرونا

عضو انجمن اورولوژی ایران توضیحاتی درباره تاثیر کرونا بر سلامت کلیه‌ها و راهکارهای مقابله با این مشکل ارائه داد.

چگونگی محافظت از کلیه ها در برابر کرونا

دکتر فرزین سلیمان‌زاده، اورولوژیست و عضو انجمن اورولوژی ایران درباره تاثیر کرونا بر روی سلامت کلیه‌ها اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون تحقیقات زیادی بر روی تاثیر کرونا بر اندام‌ها و بخش‌های مختلف بدن از جمله کلیه.ها انجام گرفته و مشخص شده که کرونا و یا به عبارتی ویروس کووید ۱۹ به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر سلامت کلیه ها تاثیر می‌گذارد و اثر سو دارد.

وی با اشاره به اینکه عوارض عروقی ناشی از ابتلا به کرونا سبب آسیب مستقیم به سلامت کلیه‌ها می شود و این مشکل به ویژه در افراد مسن احتمال بیشتری دارد و کلا عملکرد کلیه‌ها با ابتلا به کرونا دچار مشکل می‌شود، افزود: البته این موضوع در همه افراد بروز نمی یابد و در افراد مختلف بسته به عوامل مختلف وشرایط جسمی‌شان متفاوت است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و دبیر علمی بیست و چهارمین کنگره سالیانه انجمن ارولوژی ایران ادامه داد: افرادی که مبتلا به کرونا می‌شوند باید حتما آب و مایعات طبیعی فراوان بنوشند این مسئله علاوه بر اینکه سبب بهبودی آنها خواهد شد و تسریع در ریکاری آنها را به همراه دارد، مانعی در برابر عوارض ناشی از کرونا بر روی کلیه ها نیز محسوب می‌شود.

دکتر سلیمان زاده با تاکید بر اینکه راهکار اساسی جهت مقابله با کرونا واکسیناسیون عمومی موثر و در مقیاس وسیع است، گفت: به هر حال سایر توصیه‌ها از سر ناچاری است و باید شهروندان ضمن رعایت پروتکل‌ها جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا، اگر درگیر این ویروس شدند حتما اقدامات لازم را جهت مقابله با آن در اسرع وقت انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه اورولوژی امروز شامل مباحث وسیعی است و موضوعات مختلفی را شامل می‌شود، گفت: بسیاری از مشکلات و بیماری‌های مرتبط با اورولوژی امروزه با استفاده از جراحی هایی که با تکنولوژی های نوین انجام می‌شود قابل درمان است.