شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#مجلس#رئیس مجلس#رئیس جمهور

در حاشیه مجمع بین‌المجالس سازمان همکاری اقتصادی؛

«عارف علوی» و رئیس مجلس ترکیه در اسلام آباد دیدار کردند

«عارف علوی» و رئیس مجلس ترکیه در اسلام آباد دیدار کردند

رئیس مجلس ترکیه و رئیس جمهور پاکستان امروز در حاشیه مجمع بین‌المجالس سازمان همکاری اقتصادی در اسلام آباد دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، مصطفی شنتوپ، رئیس مجلس ترکیه که جهت شرکت در نشست مجمع بین‌المجالس سازمان همکاری اقتصادی در اسلام آباد پایتخت حضور دارد، با عارف علوی رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد.

شنتوب روابط میان ملت و دولت دو کشور را استثنایی توصیف کرد و گفت که این مناسبات با همبستگی و همیاری ملت و دولت دو کشور در دوران‌های سخت خود را به اثبات رسانده است.

رئیس مجلس ترکیه اضافه کرد که همبستگی اسلام آباد با آنکارا در دوره جنگ استقلال ترکیه و نیز کودتای سال ۲۰۱۶ ترکیه در اذهان مردم دو کشور ثبت شده است.

رئیس جمهور پاکستان هم در این دیدار تاکید کرد: ترکیه و پاکستان دارای دو نامی متفاوت، اما یک کشور هستند. کمک‌های جمع‌آوری شده در میدان لاهور برای ترکیه در دوران جنگ استقلال مصداق بارز این امر است.

عارف علوی همچنین با تاکید بر ضرورت نشان دادن اسلام واقعی به جهانیان در راستای مقابله به اسلام هراسی، تصریح کرد که ترکیه و پاکستان باید در این زمینه پیشتاز باشند.