شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#تیم ملی#ملی‌پوشان

آدم فضایی‌های در هتل تیم ملی ایران/ اینجا شهر ارواح است!

خوشبختانه به نظر می‌رسد تهدیدات ایران مبنی بر حاشیه‌ سازی بحرینی‌ها مؤثر واقع شده و خبری از کارشکنی‌ها نیست. در فرودگاه منامه همه چیز درست پیش رفت و ملی‌پوشان معطل نشدند. در داخل هتل هم حداقل ۲۴ ساعت آغازین اقامت آنها شاهد اتفاقات تلخ و غیرمنتظره نبودیم. 

آدم فضایی‌های در هتل تیم ملی ایران/ اینجا شهر ارواح است!

خبرورزشی - تیم ملی فوتبال ایران بلافاصله پس از پایان پرواز از کیش به منامه و ورود به فرودگاه این شهر توسط مقامات میزبان به یک سالن ویژه هدایت شد تا تست کرونا گرفته شود. خوشبختانه تعداد پرسنل برای نمونه‌گیری زیاد بود و کاروان کشورمان از این بابت دچار معطلی نشد. بلافاصله پس از پایان آزمایش، همه اعضای کاروان با اتوبوس‌های ویژه راهی هتل محل اقامت خود شدند و طبق قانون تا زمان اعلام نتایج در اتاق‌ها قرنطینه بودند.

ضیافت ناهار

ظهر امرروز عوامل برگزاری مسابقات و نماینده کنفدراسیون به اعضای تیم ملی اعلام کردند خوشبختانه جواب آزمایش همه کاروان ایران منفی بوده و به همین خاطر دوران قرنطینه آنها تمام شده است. همه بازیکنان و مربیان دقایقی پس از شنیدن این خبر در رستوران هتل جمع شدند و همراه با همدیگر ناهار خوردند تا اولین ضیافت در منامه را برگزار کرده باشند.

شهر ارواح

یکی از نکات جالب توجه که مدنظر ملی‌پوشان هم قرار گرفته بود سخت‌گیری عجیب در بحرین برای قرنطینه کرونا بود. این کشور به دلیل شیوع مجدد ویروس فوق الان یک هفته است که قرنطینه شده و خروج از خانه‌ها فقط به دلایل بسیار محدود امکان پذیر است. خلوتی خیابان‌ها به حدی بود که بازیکنان در مسیر فرودگاه به هتل مدعی بودند منامه مثل شهر ارواح شده است.

نظارت تیم پزشکی

تیم پزشکی همراه ملی‌پوشان با همکاری تعدادی از عوامل کنفدراسیون در نهایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی داخل هتل و زمین محل برگزاری تمرینات تیم ملی نظارت می‌کنند و نهایت سخت‌گیری را نیز در این مورد به کار می‌بندند.

جدا شدن بازیکنان و مربیان

عوامل برگزاری مسابقات برای رعایت هرچه بیشتر فاصله‌گذاری اجتماعی، بلافاصله پس از رسیدن کاروان ایران به هتل رادیسون بلو که محل اقامت ملی‌پوشان کشورمان محسوب می‌شود، اعلام کردند دو طبقه جداگانه برای ما در نظر گرفته‌اند. یک طبقه فقط مختص به بازیکنان و طبقه دیگر هم برای مربیان و سایر اعضای کاروان. این هتل که یکی از مجلل ترین هتل‌های کشور بحرین محسوب می‌شود و حدوداً سه کیلومتر با مرکز شهر منامه فاصله دارد. جالب اینکه ملی‌پوشان ایرانی تا عصر امروز غیر از خودشان، مسافر دیگری را در داخل هتل ندیده بودند.

قرنطینه کامل

با توجه به شرایط کشور بحرین و قوانین میزبانی در وضعیت شیوع کرونا، بازیکنان غیر از مسابقه و تمرین، حق خارج شدن از هتل را ندارند. قاعده‌ای که البته این روزها در تمام نقاط کشور بحرین اجرا می‌شود. حتی برای رعایت پروتکل‌ها هماهنگی‌های لازم صورت گرفته تا در هر شیفت کاری فقط سه نفر داخل قسمت اداری هتل حضور داشته باشند.

آدم فضایی ها!

یکی از عجیب‌ترین اتفاقاتی که ملی‌پوشان و مربیان ایران هنگام ورود به هتل با مواجه شدند، شکل خاص و لباس‌های عجیب و البته کاملاً مجهز کارمندان بود. برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی تمام افرادی که داخل رستوران به کاروان ایران سرویس می‌دهند و همچنین عوامل نظافت اتاق‌ها لباس‌های یکسره بر تن دارند، ماسک زده‌اند، دستکش‌های ضخیم در دستشان است و از گان و شیلد و کلاه استفاده می‌کنند. تازه با استفاده از همه این وسایل، باز هم تا سرحد امکان به بازیکنان نزدیک نمی‌شوند تا موجب نگرانی آنها نشوند. چند نفر از ملی‌پوشان کشورمان با دیدن آنها به شوخی می‌گفتند: برای اولین بار است که آدم فضایی‌ها در یک هتل از ما پذیرایی می‌کنند!

قوانین ویژه برای بشقاب‌ها!

به خاطر شیوع ویروس کرونا، داخل رستوران هتل، قوانین ویژه‌ای برای استفاده از بشقاب‌ها وجود دارد! طبق قانون، فقط تعداد معدودی از کارمندان هتل که به طور مرتب تست می‌دهند، اجازه دست زدن به بشقاب‌ها را دارند و این کار را نیز حتماً باید با استفاده از دستکش‌های یکبار مصرف انجام بدهند تا خیال همه راحت شود.

نزدیک‌ شدن ممنوع

هتل رادیسون بلو بالغ بر ۴۰۰ اتاق دارد ولی با توجه به شرایط بحرین، بخش بسیار زیادی از این هتل مجلل عملاً خالی است. البته با وجود خلوت بودن هتل به تمام کارکنان تذکر اکید داده شده که حق نزدیک شدن به بازیکنان و مربیان ایران را غیر از مواقع از قبل هماهنگ شده را ندارند.

تمرین در النجمه

اولین تمرین تیم ملی در بحرین دیشب برگزار شد. طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اسکوچیچ و شاگردانش راهی زمین تمرین النجمه می شوند. در اطراف محل تمرین ملی‌پوشان پلیس حضور دارد تا هیچکس به آنها نزدیک نشود.

تبلیغات تلویزیونی

تلویزیون بحرین تبلیغات وسیعی روی تیم ملی کشورش به راه انداخته و طوری از بازیکنان این تیم تعریف می‌کند که انگار مشغول معرفی کردن رئال مادرید یا بارسلوناست! البته همه این تبلیغات و تعریفات پس از ناکامی آنها مقابل تیم ملی ما رنگ خواهد باخت.