شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مذاکرات وین#برجام#روسیه

لاوروف: گمانه‌زنی درباره زمان به نتیجه رسیدن مذاکرات وین «غیرسازنده» است


لاوروف: گمانه‌زنی درباره زمان به نتیجه رسیدن مذاکرات وین «غیرسازنده» است

وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به اینکه همه طرف‌ها در مذاکرات وین برای احیای برجام تلاش می‌کنند که این مذاکرات هرچه زودتر به نتیجه مطوب برسد، خواستار پرهیز از گمانه‌زنی درباره زمان به نتیجه رسیدن مذاکرات شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ریانووستی، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه در یک نشست خبری اعلام کرد که از نظر وی گمانه‌زنی درباره زمان به نتیجه رسیدن مذاکرات وین برای احیای برجام، امری غیرسازنده است.

لاوروف در خصوص روند مذاکرات وین به خبرنگاران گفت: «ما و دیگر مشارکت‌کنندگان در برجام تلاش می‌کنیم که هرچه زودتر شرایط مطلوب برای دستیابی به نتیجه نهایی فراهم شود. گمانه‌زنی درباره اینکه نتیجه نهایی طی چند روز آینده یا چند هفته آینده حاصل خواهد شد، از نظر من غیرسازنده است. آنها [مذاکره‌کنندگان] در وین تلاش می‌کنند که هرچه زودتر به نتیجه برسند.»

وی ادامه داد: «مذاکرات در جریان است و پیشرفت‌های مهمی حاصل شده است، اما تصمیم نهایی هنوز اتخاذ نشده و موضوعاتی وجود دارد که نیازمند تصمیم‌گیری سیاسی در پایتخت‌های کشورهای ذینفع به‌ویژه ایالات متحده و جمهوری اسلامی ایران است.»

انتهای پیام/.