شهرخبر

جلیلی در برنامه بدون تعارف : عمده مشکلات اقتصادی کشور به مدیریت داخلی برمی‌گردد/ در دفاع از حق مردم با هیچ کس نباید تعارف داشت


جلیلی در برنامه بدون تعارف : عمده مشکلات اقتصادی کشور به مدیریت داخلی برمی‌گردد/ در دفاع از حق مردم با هیچ کس نباید تعارف داشت

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: شاید برخی بگویند چون ما در دولت حضور نداشتیم این حرف را می‌زنیم؛ اما من در سال ۹۲ که بعد از ۶ سال مسئولیت مذاکرات، کاندیدا شدم نیز گفتم که عمده مشکلات اقتصادی کشور ما به مدیریت داخل برمی‌گردد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، سعید جلیلی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه «بدون تعارف» گفت: امروز ما بدون تعارف بررسی کردیم که در چهار سال آینده کشور را تنها نباید اداره کرد بلکه باید آن را جهش داد؛ این جهش به شرطی محقق می‌شود که نه با مردم، نه مسئولین، نه جناح خودی و نه اطرافیان خودمان در بیان واقعیات و عمل به منافع مردم تعارف داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: بسیاری از موضوعات و برنامه‌های مطرح شده میان نامزدهای انتخاباتی مشترک است اما در کنار برنامه، «اراده» و «باور» دولت نیز ضرورت دارد.

 

جلیلی با اشاره به اینکه یکی از موانع تحقق برنامه‌ی دولت‌ها مربوط به مشکلات فرهنگ سیاسی کشور است خاطرنشان کرد: یکی از آنها، تعارف داشتن در عرصه اجراست. «تعارف» در حکومت‌داری جایی ندارد. امیرمومنان(ع) به عنوان الگو، با یاران، اقوام و منصوبان نزدیک خود نیز تعارف نداشتند.ایشان هر جا لازم بود، نه تنها تعارف نمی‌کرد بلکه در دفاع از حقوق مردم، کارگزاران خود را مورد عتاب قرار می‌داد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: رئیس جمهور در دفاع از حق مردم با هیچ کسی نباید تعارف داشته باشد؛ حتی با خود مردم نیز نباید تعارف کرد. در زمان برجام خیلی‌ها می‌گفتند نقد‌ها را مطرح نکنید، چون مردم خوششان می‌آید؛ اگر تشخیص دادیم که مثلا برجام مسیر درستی نیست، وظیفه داشتیم آن را در حد توان برای مردم بازگو کنیم.

 

جلیلی تصریح کرد: مردم کارنامه خوب و صداقت لازم از هر کاندیدایی را ببینند، به او اعتماد بیشتری خواهند داشت. اگر الان ادعا کنیم که عمده مشکلات مردم داخلی است، شاید برخی بگویند چون ما در دولت حضور نداشتیم این حرف را می‌زنیم؛ اما من در سال 92 که بعد از 6 سال مسئولیت مذاکرات، کاندیدا شدم نیز گفتم که عمده مشکلات اقتصادی کشور ما به مدیریت داخل برمی‌گردد.

 وی با تاکید بر اینکه اگر رای نیاورم، صد در صد به قانون تمکین خواهم کرد گفت: در صورتیکه توسط مردم انتخاب نشویم، به این معنا نیست که مسئولیت‌مان نسبت به کشور تمام می‌شود؛ اگر کسی صادقانه به فکر خدمت به مردم است، باید رقیب خود را نیز کمک کند. سال 92 که رای نیاوردیم در ستاد انتخاباتی خود اعلام کردم که کار ما برای کمک به دولت منتخب تازه آغاز شده است و بر همین مبنا دولت سایه را بوجود آوردیم.

انتهای پیام/