شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اتحادیه اروپا#تحریم#بلاروس#منابع

منابع آگاه خبر دادند؛

آماده شدن اتحادیه اروپا برای تحریم هواپیمایی ملی بلاروس

آماده شدن اتحادیه اروپا برای تحریم هواپیمایی ملی بلاروس

منابع آگاه در اتحادیه اروپا از آماده شدن اعضای این اتحادیه برای وضع تحریم هایی علیه هواپیمایی ملی و سایر شرکت های هواپیمایی بلاروس خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، سه دیپلمات ارشد در اتحادیه اروپا از آماده شدن اعضای این اتحادیه برای وضع تحریم‌هایی علیه هواپیمایی ملی و حدود ۱۲ شرکت هواپیمایی دیگر بلاروس خبر دادند.

بر اساس این گزارش، تحریم‌های مد نظر اتحادیه اروپا شامل دو بخش از تحریم‌هایی است که علیه دولت و شرکت‌های هواپیمایی بلاروسی وضع خواهند شد و بر اساس آنها، محدودیت‌هایی علیه شرکت‌های هواپیمایی مذکور برای ورود به فرودگاه‌های اتحادیه اروپا و عبور از آسمان این کشورها اعمال خواهند شد.

لازم به ذکر است «ولادیمیر ماکی» وزیر امور خارجه بلاروس روز دوشنبه در مصاحبه با روزنامه روسی «کامرسانت» اعلام کرد که اتحادیه اروپا می‌خواهد بلاروس را به یک کشور منفور تبدیل کند.

وزیر امور خارجه بلاروس در ارتباط با موضوع هواپیمای رایان ایر گفت: می‌ترسم که این اقدامات برای تبدیل بلاروس به یک کشور منفور باشد. آن‌ها تلاش می‌کنند که اقتصاد کشور را کاملاً خفه کنند.

شورای اروپا هفته گذشته و در پی فرود اضطراری هواپیمای «رایان ایر» در فرودگاه مینسک و بازداشت «رامان پراتسویچ» از مخالفین دولت بلاروس، حریم هوایی اروپا را به روی پروازهای این کشور بست.

این هواپیما که تحت نظارت سازمان هواپیمایی اروپا است؛ با ۱۲۰ سرنشین از یونان عازم لیتوانی بود که در میانه راه متوقف شد.