شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#بازار سرمایه#بورس

تازه‌ترین اخبار از اجرای مصوبات حمایتی دولت از بازار سرمایه

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: مصوبات سران قوا یک فرآیند اداری دارد که پس از تصویب در شورای عالی بورس به دفتر رهبری ارجاع داده می‌شود، پس از تایید دفتر رهبری به ابلاغ می‌رسد و هنوز چیزی از این مصوبات ابلاغ نشده است.

محمدعلی دهقان دهنوی رئیس بورس تهران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمدعلی دهقان دهنوی در جمع خبرنگاران درباره هفت مصوبه جلسه با سران قوا اظهار کرد: مصوبات سران قوا یک فرآیند اداری دارد که پس از تصویب در شورای عالی بورس به دفتر رهبری ارجاع داده می‌شود، پس از تایید دفتر رهبری به ابلاغ می‌رسد و هنوز چیزی از این مصوبات ابلاغ نشده است.

وی با اشاره به تزریق منابع به بازار سرمایه گفت: تزریق منابع از یکی از مصوبه جلسه سران قوا بوده که البته سه مصوبه ستاد هماهنگی دولت هم در این باره داشتیم. طبق مصوبات باید معادل ۲۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه به صندوق تثبیت بازار سرمایه تزریق شود که تاکنون معادل ریالی ۵۰ میلیون دلار آن واریز شده است که امیدواریم بتوانیم از مابقی آن استفاده کنیم.

رییس سازمان بورس ادامه داد: ضرر و زیان پالایشی هم جزو موارد هفت مصوبه با سران قوا است که هنوز ابلاغ نشده است.

دهقان دهنوی درباره سامانه بومی معاملات اظهار کرد: این سامانه معاملات یکی از دستاوردهای علمی و فناوری برای کشورمان است که عملیات آن نهایی شده و تا یک الی دو ماه دیگر مراسم استقرار آن برگزار می‌شود و این سامانه جدید بومی مستقر خواهد شد که شروع به کار آن با اوراق خواهد بود.

رئیس سازمان بورس گفت: سال گذشته سامانه معاملات با مشکلاتی مواجه شد و به دلیل تحریم‌ها نتوانستیم این سامانه موجود را به روز کنیم به همین دلیل سامانه بومی طراحی و به اجرا رسید که امکان تراکنش حجم بالایی دارد و به زودی مستقر خواهد شد.