شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید

آماری جدید از قربانیان جنایت در سوریه!

آمار متفاوتی از تعداد تلفات توطئه غربی-صهیونیستی-عربی علیه سوریه در 10 سال گذشته منتشر شده است، که آخرین آمار در این ارتباط را گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» وابسته به معارضان دولت قانونی دمشق منتشر کرده که در آن تلفات این توطئه حدود نیم میلیون نفر اعلام شده است.

آماری جدید از قربانیان جنایت در سوریه!

به گزارش منیبان، سایت خبری روزنامه «الرأی» امروز (سه شنبه) اعلام کرد که بنا به آمار منتشر شده از سوی دیده‌بان حقوق بشر سوریه متعلق به معارضان دولت قانونی دمشق که مورد حمایت کشورهای غربی - عربی است، از آغاز درگیری‌ها در سوریه در مارس ۲۰۱۱ تاکنون، ۴۹۴ هزار و ۴۳۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

گروه معارض در ارائه آمار قبلی خود که در ماه مارس گذشته منتشر شده بود، تعداد کشته‌های بحران ۱۰ سال در سوریه را ۳۳۸ هزار نفر اعلام کرده بود.

تاکنون آمار و اطلاعات دقیقی از تعداد قربانیان جنگ علیه سوریه در دست نیست، اما برآوردهای سازمان ملل نشان می‌دهد که ده سال جنگ آمریکایی - اسرائیلی - تکفیری علیه سوریه، جان بیش از ۴۰۰ هزار نفر را گرفته و سبب زخمی و معلول شدن صدها هزار نفر دیگر از شهروندان این کشور شده است.

جنگ ویرانگر، تخریب خانه‌ها و زیرساخت‌های سوریه، مردم این کشور را از مقاومت بازنداشته است. طی این مدت، سوری‌ها با گرسنگی، محاصره در اثر حملات گروه‌های تروریستی و حامیان غربی و منطقه‌ای آنها روبرو شده‌اند، اما هرگز تسلیم خواسته‌های آنها نشده‌اند.

دولت قانونی سوریه پس از ۱۰ سال جنگ موفق شده که بیش از ۹۰ درصد خاک این کشور را از وجود گروههای تروریستی مورد حمایت کشورهای غربی - عربی پاکسازی کند و اکنون تروریستهای مسلح که از سوی آمریکا و برخی کشورهای عربی منطقه و رژیم صهیونیستی حمایت می‌شوند، در استان «ادلب» در شمال سوریه جایی داده شده‌اند.