شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت

بسته انتخاباتی ۱۱ خرداد | از توئیت سینمایی همتی تا توپ بازی رضایی با دولت

اهرم تهاجم به دولت همچنان خط استراتژیک برخی کاندیداها در رقابت های انتخاباتی است و اینک ابعاد تازه تری یافته است.

کاندیدا‌های ریاست جمهوری - انتخابات

همشهری آنلاین -ناصر علاقبندان: دو روز پیش حداد عادل در یک متینگ انتخاباتی اصولگرایان تکلیف میزان مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ را روشن کرد و به صراحت گفت: اهمیت مشارکت بالاتر از پیروزی نیست. او خط تبلیغاتی را نشان داد و افزود: مشارکت پایین را نتیجه سو مدیریت می دانم.

... اما قدرت دولت

غلامرضا مصباحی مقدم، اما جور دیگری در باره مشارکت اظهار نظر کرد.سخنگوی جامعه روحانیت مبار گفت: اهمیت مشارکت بالای مردم در انتخابات ریاست جمهوری بسیار بالاست: سطح مشارکت بالا رود، رییس جمهوری که انتخاب می شود با قدرت و قوت بیشتری می‌تواند کشور را اداره کند. علاوه بر این، پشتوانه مردمی نظام جمهوری اسلامی برای ایستادگی مقابل نظام استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل تقویت می‌شود.

ذائقه چینی ها

گاف های نو به نوی علیرضا زاکانی اندکی بیش از حد انتظار شده این بار او در باره ذائقه چینی ها سخن گفته اما با یک پاسخ توییتری محکم و نسبتا رسمی مواجه شده است. مجید رضا حریری رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در توییتر نوشت: «امروز پشت فرمان مصاحبه جناب زاکانی را گوش میکردم فرمودند «یکی از دوستان من میگفت مردم چین عاشق کالای ایرانی هستند اما موانع صادراتی اجازه نمیدهد کالا به چین صادر کنیم» جناب زاکانی اطلاعاتی که بهتون دادند غلطه! مردم چین اصولا کالای ایرانی را نمیشناسند.

اقتصاد سینما

کمی تا قسمتی انگار رفته رفته همتی می رود که بشود پدیده، شاید برای همین او توییت سینمایی هم زد. اگرچه همچنان بیت مشترک مواضعش در همه موضوعات همان اقتصاد است. عبدالناصر همتی نوشت: کرونا به اقتصاد فرهنگ و به ویژه سینمای ایران آسیب جدی وارد کرد؛ هرچند با VODها جلوی خسارت بیشتر گرفته شد. در دولت من، با کمک سینماگران و فعالان فرهنگی بسته‌ی جامعی برای رونق اقتصاد ‎سینما در دوره‌ی بعد از واکسیناسیون عمومی تدوین و اجرا می‌شود. من سینما را در کنار مردم می‌خواهم.»

تاراندن سرمایه ها

عبدالناصر همتی در توییت دیگری نوشت:تاراندن سرمایه‌های انسانی از عرصه‌ی مدیریتی کشور، مانعی بزرگ در مسیر توسعه است و تنگ‌نظری‌ها و گزینش‌های تبعیض‌آمیز راه را بر تنفس ساختار تصمیم‌سازی کشور بسته. من نظام گزینشی کنونی را ضد توسعه می‌دانم و برای تقویت فرآیندهای شایسته‌گزینی شفاف و بدون تبعیض تلاش خواهم کرد.

خط تهاجم

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در برنامه دومین گام رادیو اقتصاد با بیان اینکه عواید رشد اقتصادی باید بین مردم تقسیم شود تا شکاف اجتماعی ایجاد نشود، ادامه داد: در شرایط فعلی برعکس عمل کرده‌ایم و به نوعی اقتصاد دولتی داریم و بخش تعاونی و خصوصی هم که بیشتر شوخی است و آن ها پیمانکاران دولت هستند، امروز همه امور در دست دولت است انگار وظیفه بخش دولتی را به عده‌ای داده‌ایم که انجام دهند که باید این وضعیت را گام به گام تغییر دهیم.

ریشه در دولت

دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم گفت: تاکنون با قاچاق کم برخورد نکرده‌ایم و در قوه قضاییه بیشترین دادگاه‌ها مربوط به برخورد با قاچاق کالاست ولی باید حتماً ریشه قاچاق در دولت خشکانده شود. حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در حاشیه ضبط گفتگو با دوربین شبکه یک سیما در جمع خبرنگاران، گفت: باید در نظام پولی و مالی کشور تجدیدنظر شود تا قاچاق کالا برای قاچاقچی صرف نکند.

توپ بازی با دولت

توپخانه محسن رضایی در پنجمین روز از تبلیغات مستقیم به سمت دولت تنظیم شد. شاید برای همین اظهار نظر او مثل توپ صدا کرد. او در جمع فعالان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی در خصوص FATF بیان داشت: دولت در این موضوع مقصر بود؛ بیست و یک سوال به دولت داده شد تا پاسخ داده شود اما ۲۴ ساعت مانده به جلسه پاسخ‌ها را ارسال کرد. ایران ۳۹ توصیه آن نهاد را عمل کرده و فقط دو توصیه مانده، اما آن نهاد تنها ۱۲ مورد را پذیرفته است.

از برکات انتخابات برای دولت

 دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری اظهار کرد: انتخابات برکات زیادی دارد. برخی از افراد که طی سال‌های اخیر حتی حاضر نبودند که فشار تحریم را در وضعیت اقتصادی کشور به رسمیت بشناسند؛ سالها با پذیرش ما برای کنوانسیون های FATF مخالفت می‌کردند و نوعی باج دادن تلقی می کردند و در برخی موارد مانند سیاست‌های دولت در دفاع از آزادی‌های قانونی شهروندان در فضای مجازی مخالف بودند، امروز پیشگام‌تر از دولت دنبال رفع تحریم‌ها هستند و از این بابت خیلی خوشحالیم و از گشایش در فضای مجازی صحبت می‌کنند. البته ما از همین مواضع در جهت دفاع از حقوق مردم، استقبال می‌کنیم و آن را به فال نیک می‌گیریم.

ربیعی با بیان اینکه امروز خیلی‌ها به دیدگاه دولت نزدیک شده‌اند و در مورد تعامل سازنده با جهان بدون اصل زورگویی‌ها سخن می‌گویند، گفت: از یاد مردم نرفته که در همین چند سال پیش آوردن نام برجام مثل بیان یک امر کفرآمیز تلقی می‌شد و انگار حرف کفرآمیز بیان می‌کنید.