به گزارش برنا؛ یعقوب وطنی کارشناس فوتبال درباره دیدارهای تیم‌ملی فوتبال در مرحله مقدماتی جام جهانی قطر در گفت و گو با برنامه از فوتبال چه خبر بیان کرد: یک نگاه ساده به جدول نوید از بازی تدارکاتی آسان برابر تیم ملی هنگ کنگ دارد اما باید امتیاز این بازی را مدنظر قرار داد. شرایط مختلفی موجب شد تا بازی تدارکاتی نداشته باشیم اما دیدار برابر هنگ کنگ اتفاق خوبی بود و می توان از آن بهره ببریم و تمام تلاشمان را می کنیم تا با موفقیت از زمین بازی بیرون بیاییم.

او اضافه کرد: چیدمان بازی‌ها متمرکز و طی ۴ روز به صورت فشرده است روز که ریکاوری بسیار مهم خواهد بود‌. نیاز به ریکاوری و توام با حضور در شرایط مسابقه عنصر اصلی برای محک بازیکنان است. بازی با کامبوج این شرایط را خواهد داشت. سیستم ۴۱۴۱ سیستم موفقی است که اسکوچیچ از آن در تیم‌های باشگاهی بهره برده است. در سیستم‌های باشگاهی می‌توان از زمان بهره برد تا بهترین نوع بازی را کشف کرد اما در بخش ملی باید سیستم‌های آسان و روان را بهره برد. ۴۲۳۱ و ۴۱۴۱ سیستم های روانی است که می توان از آن در این دیدارها بهره برد.

او گفت: حضور کریم باقری در تیم‌ ملی کمک بالایی به کنترل حواشی می کند و او با انرژی مثبتی که دارد می‌تواند تجربیات خود را به ستاره‌های تیم‌ملی منتقل کند.