شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#دولت#عراق#بغداد#سه شنبه

نماینده پارلمان عراق:

بازگرداندن خانواده‌های داعشی از اردوگاه«الهول» به عراق خطرناک است

بازگرداندن خانواده‌های داعشی از اردوگاه«الهول» به عراق خطرناک است

نماینده پارلمان عراق امروز سه شنبه در سخنانی گفت: تصمیم دولت بغداد برای بازگرداندن خانواده های داعشی از اردوگاه «الهول» سوریه به عراق خطرناک است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، «بدر الزیادی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق در سخنانی تأکید کرد: تصمیم دولت بغداد برای بازگرداندن خانواده‌های عناصر داعش از اردوگاه «الهول» سوریه به «الجدعه» شهر موصل یک تصمیم خطرناک است.

بر اساس این گزارش، الزیادی اظهار داشت: این تصمیم دولت باعث خواهد شد وضعیت امنیتی عراق نامناسب شود و مشکلات بسیاری به وجود آید.

وی تصریح کرد، چنین تصمیمی، تأثیرات بسیار منفی برای سراسر عراق در پی خواهد داشت.

این نماینده پارلمان عراق در ادامه تأکید کرد: به نظر می رسد که دولت عراق پس از اعمال سلسله فشارهای ایالات متحده آمریکا تصمیم به بازگرداندن خانواده های داعشی در اردوگاه الهول گرفته است. اجرای چنین تصمیمی نیازمند موافقت پارلمان عراق است.

پیش از این، «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق با «متئو تولر» سفیر ایالات متحده آمریکا در بغداد ضمن ابراز نگرانی از وضعیت اردوگاه الهول در سوریه آن را بمب ساعتی خواند. وی با اشاره به اینکه ۲۰ هزار کودک عراقی در این اردوگاه ساکن هستند، آنها را داعشی های آینده توصیف کرده است که خطری برای عراق و منطقه به حساب خواهند آمد.