شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#ایالات متحده#عراق#فرمانده ارشد

فرمانده «حشد شعبی» عراق:

آمریکا با تقویت تروریسم به دنبال حفظ حضور نظامی خود در عراق است

آمریکا با تقویت تروریسم به دنبال حفظ حضور نظامی خود در عراق است

یک فرمانده ارشد «حشد شعبی» تأکید کرد: ایالات متحده آمریکا با تقویت تروریسم در عراق به دنبال تداوم حضور نظامی خود در این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، «عباس الزیدی» از فرماندهان حشد شعبی سخنانی را در خصوص تحرکات خصمانه ایالات متحده آمریکا در خاک عراق مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، این فرمانده حشد شعبی در سخنانی تصریح کرد: ایالات متحده آمریکا با تقویت تروریسم در عراق به دنبال تداوم حضور نظامی خود در این کشور است. یکی از طرح های آمریکایی ها بازگرداندن تروریست های اردوگاه الهول در سوریه به عراق است.

وی افزود: در واقع، آمریکایی ها از طریق انتقال تروریست های تکفیری الهول به عراق برای ناامن سازی این کشور تلاش می کنند. آنها با تقویت تروریسم در صدد بقای نظامی بیشتر در خاک عراق هستند.

پیش از این، «هادی العامری» رئیس ائتلاف «فتح» عراق گفته بود: واقعیت آن است که مواضع آن در قبال آمریکایی‌ها کاملاً روشن است. ما معتقد هستیم که نظامیان آمریکا باید از خاک عراق خارج شوند.

رئیس ائتلاف فتح همچنین عنوان کرد: ما تحت هیچ شرایطی اشغالگری در خاک خود را نمی‌پذیریم. ما نمی‌خواهیم هیچ‌گونه رابطه نظامی با ایالات متحده آمریکا داشته باشیم. این موضع غیرقابل تغییر است.

العامری در ادامه سخنان خود یادآور شد: اگر نظامیان آمریکایی به صورت مسالمت آمیز از خاک عراق خارج نشوند، ما با مقاومت خود آنها را وادار به خروج از خاک عراق می‌کنیم.