شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#چین

مقام چینی:

دوستی و همبستگی ملت های ایران و چین قدمتی دیرینه دارد

رییس اتحادیه شرکت های کوچک و متوسط شانگهای در آیین افتتاح دفتر مرکز همکاری های مشترک صنایع کوچک و متوسط چین و ایران گفت: دوستی و همبستگی ملت های ایران و چین قدمتی دیرینه دارد و با افتتاح این مرکز، این دوستی ها تقویت می‌شود.

دوستی و همبستگی ملت های ایران و چین قدمتی دیرینه دارد

به گزارش منیبان، «چی چیان» دوشنبه شب در آیین بهره برداری از مرکز همکاری های مشترک صنایع کوچک و متوسط چین و ایران و امضای تفاهم نامه همکاری میان انجمن بین المللی صنایع کوچک و متوسط شانگهای و سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران که به صورت برخط برگزار شد افزود: از سال 2020 که شیوع ویروس کرونا در جهان فراگیر شد سیستم بازرگانی و تجاری روند و شکل تازه ای به خود گرفت و شرکت های چینی و ایرانی در جهت پیشبرد یکپارچه اقتصاد و تجارت در کشورهای آسیایی و توسعه پیشبرد اقتصاد و تجارت سبز و همچنین پیشبرد اقتصاد و تجارت آسیا به یک اقتصاد فعال و در حال پیشرفت، کمک بسزایی داشته اند.

رییس اتحادیه شرکت های کوچک و متوسط شانگهای اظهار کرد: می توان این پتانسیل ها را در قالب برنامه جامع همکاری های 25 ساله ایران و چین عمق بخشید و در راستای منافع دوجانبه درجهت سعادتمندی و رفاه هر چه بیشتر مردم ایران و چین به کار برد.

چی با اشاره به افتتاح مرکز همکاری های مشترک صنایع کوچک و متوسط چین و ایران افزود: بعد از این شرکتهای ایرانی و چینی خواهند توانست در زمینه انتقال تکنولوژی ، ارسال گروه های تجاری به چین و ایران ، جذب سرمایه گذاری ها بین دو کشور، تجارت کالایی و انتقال اطلاعات مورد نیاز شرکت ها و شهرکهای صنعتی دو کشور در این مرکز فعال باشند.

به گفته وی این رویداد در برهه ای از تاریخ اتفاق می افتد که ما می توانیم با فرصت هایی که در اختیارمان قرار دارد در قالب توسعه برنامه های یک کمربند یک راه به گسترش این همکاری کمک کنیم.

رییس اتحادیه شرکت های کوچک و متوسط شانگهای تصریح کرد: در عصری قرار داریم که در کنار چالش های پیش روی زیاد، با آینده روشن نیز مواجه هستیم آرزو می کنم صنایع کوچک و متوسط چین و ایران دست در دست هم داده و با همکاری صمیمانه با همدیگر زنجیره های عرضه، تولید، استعدادها و غیره را با هم تشکیل دهند و فرصتهای جدیدی را خلق کنند تا بدین وسیله دوستی کهن و طولانی ایران و چین را به نتایج ارزشمندی تبدیل کنند.

آیین بهره برداری از مرکز همکاری های مشترک صنایع کوچک و متوسط چین و ایران و امضای تفاهم نامه همکاری میان انجمن بین المللی صنایع کوچک و متوسط شانگهای و سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، دوشنبه شب با حضور سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شانگهای و به صورت مجازی برگزار شد.