شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت

با محوریت گفتگوهای ملی؛

مصر از گروه‌های فلسطینی برای برگزاری نشست مشترک در قاهره دعوت کرد

مصر از گروه‌های فلسطینی برای برگزاری نشست مشترک در قاهره دعوت کرد

دولت مصر از گروه های فلسطینی دعوت کرده است تا طی هفته آینده به منظور انجام گفتگوهای ملی نشست مشترکی را در شهر «قاهره» برگزار نمایند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الیوم السابع، دولت مصر از گروه های فلسطینی به منظور برگزاری نشستی مشترک در شهر «قاهره» دعوت به عمل آورده است. دولت مصر از گروه های فلسطینی خواسته است تا به منظور تکمیل گفتگوهای ملی در قاهره نشستی را با یکدیگر برگزار کنند.

بر اساس این گزارش، قرار است نشست مشترک گروه های فلسطینی با یکدیگر در سطح دبیران کل، طی هفته آینده در پایتخت مصر برگزار شود. پیشتر نیز گروه های فلسطینی نشست های مشترکی را در قاهره با محوریت تحقق وحدت ملی، انجام داده اند.

در همین ارتباط، جنبش حماس از موافقت خود با دعوت مصر برای حضور در یک گفتگوی ملی با جنبش فتح موافقت و اعلام کرد که در نشست مشترک قاهره شرکت می کند. غازی حمد، عضو دفتر سیاسی حماس در نوار غزه اظهار داشت: حماس دعوت مصر را جهت شرکت در دیدارهایی که به زودی در قاهره انجام خواهند شد، پذیرفت.

این درحالی است که روز گذشته نیز «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات مصر به نمایندگی از عبدالفتاح السیسی ضمن سفر به نوار غزه با شماری از رهبران ارشد جنبش مقاومت اسلامی حماس دیدار و گفتگو کرده بود.