شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#آلمان

چالش جدید برای آلمان آغاز شد+جزییات

به نوشته تارنمای بلومبرگ، با کاهش محدودیت‌های کرونایی و افزایش تقاضا، قیمت کالاها و خدمات افزایش یافته و نرخ تورم ماه مه به بیشترین سطح سه سال اخیر رسیده است.

چالش جدید برای آلمان آغاز شد+جزییات

به گزارش منیبان، تارنمای شبکه اقتصادی بلومبرگ دیروز (دوشنبه) نوشت: پس از آنکه مسئولان آلمانی اقدام به کاهش محدودیت‌های کرونایی در رستوران‌ها، مغازه‌ها و مراکز فرهنگی کردند، نرخ تورم به بالاترین سطح از اکتبر ۲۰۱۸ تاکنون افزایش یافت.

آلمان نیز مانند اسپانیا و ایتالیا با افزایش قیمت کالاها مواجه شده و نرخ تورم آن در ماه مه امسال به ۲.۴ درصد رسید. تخمین زده می‌شود که نرخ تورم حوزه یورو نیز به ۱.۹ درصد افزایش یابد. بوندس بانک آلمان پیش‌بینی کرده که نرخ تورم تا ۴ درصد افزایش یابد که این افزایش در بیست چند سال پس از تشکیل واحد پولی یورو سابقه نداشته است.

به نوشته بلومبرگ، افزایش قیمت‌ها ناشی از عواملی همچون تجدیدنظر در کاهش مالیات فروش سال گذشته میلادی و تغییر سبد کالاها و خدمت است. در ماه مه (اردیبهشت – خرداد) بهای خدمات سرگرمی، تفریحی و فرهنگی به همراه البسه، کفش، انرژی و سوخت در آلمان افزایش یافت.

نرخ تورم در سراسر جهان در حال افزایش است زیرا که محدودیت‌ها در حال کاهش بوده و این امر تقاضای کالاها و خدمات را در گرماگرم کمبود مواد اولیه و اختلال در زنجیره تامین افزایش داده است.