به گزارش برنا، گاستون پاراج در دیدار با دکتر مسعود سلطانی فرتلاش‌های صورت گرفته در ایران به منظور توسعه پاورلیفتینگ را قابل تقدیر و ازحمایت‌های وزیر ورزش وجوانان تشکر کرد.

وی در این دیدار توضیحاتی را درخصوص برنامه های توسعه فدراسیون جهانی پاورلیفتینگ ارائه کرد و با اشاره به علاقمندان بسیار این رشته در ایران دردوبخش مردان و زنان گفت: آماده هرگونه همکاری با فدراسیون بدنسازی وپرورش اندام در رشته پاورلیفتینگ هستیم.

رئیس فدراسیون جهانی با اشاره به مدال کسب شده توسط بانوی وزنه‌بردارایرانی، اظهارداشت: این رشته می تواند در آماده‌سازی عضلانی ورزشکاران رشته‌های مختلف بسیار کمک کننده باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید به برگزاری مسابقات پاورلیفتینگ در بخش بانوان گفت: در تلاش هستیم شرایطی را ایجاد کنیم که بانوان کشورهای مسلمان نیز بدون اینکه خدشه ای براعتقاداتشان وارد شود درمسابقات مختلف حضور پیدا کنند.

پاراج همچنین بحث دوپینگ در ورزش پاورلیفتینگ را مقوله ای مهم دانست و گفت: در فدراسیون جهانی این موضوع به طور جدی پیگیری می شود و برای مبارزه با استفاده از داروهای غیر مجاز انرژی زا توسط ورزشکاران این رشته و ایجاد فضایی سالم، نیازمند اراده جمعی هستیم.

وی یکی از راه‌های توسعه علمی رشته پاورلیفتینگ را برگزاری دوره‌های آموزشی عنوان کرد و اظهارداشت: این امکان برای ما وجود دارد که مطابق با شرایط کشورها کلاس های آموزشی را برگزار کنیم.

رئیس فدراسیون جهانی پاورلیفتینگ با بیان اینکه ایران می تواند میزبان رویدادهای مهم بین المللی باشد گفت: در مورد مسابقات جهانی به میزبانی ایران و ثبت آن در تقویم فدراسیون جهانی می‌بایست این موضوع در کمیته اجرایی مورد بررسی قراربگیرد.