به گزارش برنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش وجوانان، دکتر مسعود سلطانی فر پیش از ظهر امروز در دیدار با گاستون پاراج با اشاره به اثرات منفی شیوع ویروس کرونا در تعاملات ورزشی بین کشورها، اظهار امیدواری کرد با پایان یافتن این بیماری، فعالیتهای ورزشی بیش از پیش گسترش یابد.

وی در ادامه ظرفیت‌های ورزشی ایران در رشته پاورلیفتینگ را مورد توجه قرار داد و اقدامات صورت گرفته توسط فدراسیون جهانی این رشته را، نقشه راه برای توسعه پاورلیفتینگ عنوان کرد.

وزیر ورزش وجوانان در ادامه با اشاره به وجود علاقمندان بسیار زیاد پاورلیفتینگ در ایران گفت: با توجه به زیرساخت‌های مناسب رشته بدنسازی و پرورش اندام در ایران، این آمادگی برای میزبانی مسابقات اسیایی وجود دارد.

دکتر سلطانی فر در بخش دیگری از سخنان توضیحاتی را در خصوص برنامه های توسعه ای ایران در حوزه ورزش بانوان ارائه کرد و گفت: سیاست ما حضور گسترده بانوان در عرصه های ورزشی با حفظ ارزشهای اسلامی است و در این راستا، بانوان ورزشکار ایرانی با رعایت حجاب در بسیاری از رشته های ورزشی حضور فعال دارند و برای ایران افتخار کسب می کنند.

وزیر ورزش وجوانان در ادامه به کسب نخستین مدال وزنه برداری توسط یکتا جمالی بانوی ورزشکار کشورمان اشاره کرد و از این گردن آویز به عنوان مدالی ارزشمند در تاریخ ورزش بانوان در رشته وزنه برداری نام برد.

وی با بیان اینکه بحث دوپینگ و ممنوعیت استفاده از داروهای غیرمجاز انرژی زا در ورزش ایران به طور جدی دنبال می شود تصریح کرد: بحث مبارزه با دوپینگ برای ما بسیار مهم است و این موضوع را در تمامی بخش های ورزش قهرمانی و حرفه ای ایران به طور جدی کنترل می کنیم تا انشالله ورزشی پاک داشته باشیم.

دکتر سلطانی فر با مهم خواندن دوره های آموزشی باهدف ارتقا دانش مربیان، مدرسان و ورزشکاران این رشته اعلام کرد: آمادگی داریم تا میزبان برگزاری دوره های آموزشی در سطوح مختلف باشیم.