شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#یمن#عربستان سعودی

کمپین الکترونیکی فعالان یمنی برای افشای جنایت‌های عربستان در زندان‌های سری یمن


کمپین الکترونیکی فعالان یمنی برای افشای جنایت‌های عربستان در زندان‌های سری یمن

بسیاری از فعالان یمنی به دنبال جنایات عربستان سعودی در زندان‌های مخفی آل سعود در استان المهره یک کمپین الکترونیکی راه‌اندازی و اقدامات مقامات سعودی را محکوم کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سعودی لیکس، فعالان یمنی یک کمپین الکترونیکی برای افشای نقض حقوق بشر و شکنجه بازداشت‌شدگان در زندان‌های مخفی عربستان در استان «المهره» یمن راه اندازی کردند.

صدها فعال یمنی با ایجاد هشتگ‌ «زندان‌های سری عربستان در المهره» در توییتر اقدامات عربستان سعودی را در استان المهره و همچنین جنایت‌های آن را در زندان‌های مخفی یمن محکوم کردند.

کاربران توییتر تأکید کردند که عربستان هرچقدر ابزار سرکوب خود را علیه بازداشت‌شدگان المهره تشدید کند، ترس خود را از آن‌ها نشان می‌دهد. تقویت پادگانهای نظامی و ایجاد زندانهای مخفی در المهره نشان‌دهنده ترس این رژیم از مقاومت مردمی المهره در برابر حضور نظامی عربستان در این منطقه است.

یکی از کاربران توییتر نوشت: اقدامات ائتلاف سعودی و امارات در یمن هیچ ارتباطی به بازگرداندن دولت مستعفی یمن و مقابله با انصارالله ندارد.

یکی دیگر از فعالان یمنی نیز به نوبه خود تاکید کرد که سعودی‌ها توجه خود را به استان شرقی یا استان المهره، دومین استان بزرگ یمن، مجاور سلطان نشین عمان متمرکز کردند ، زیرا المهره از سرزمین‌های تحت کنترل انصارالله در شمال یمن فاصله دارد.

حساب کاربری دیگری اعلام کرد: «امروز ما ملت یمن از اقدامات شما انتقاد می‌کنیم و فردا شما را در انظار عمومی دفن خواهیم کرد. 6 سال تجاوز به ملت یمن کافی نبود؟ ما را به عصر حجر بازگرداندید و آینده نسل‌های ما را نابود کردید، بخدا قسم ما قدرت و سلطنت شما را نابود خواهیم کرد».

سازمان حقوق بشری سام اعلام کرد نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن از چهار سال پیش ده‌ها غیرنظامی یمنی را به صورت خودسرانه و با نظارت ائتلاف متجاوز عربی ربوده و آن‌ها را بازداشت و شکنجه کرده‌اند و امارات و عربستان بر شکنجه این غیرنظامیان نظارت کامل داشته‌اند که طی عملیات امنیتی به بهانه جنگ با «القاعده» در استان‌های جنوبی یمن بازداشت شده‌اند.

سازمان مذکور همچنین بیش از 15 مورد از جمله دو کودک را که طی سال 2016 تحت بازداشت خودسرانه یا ناپدید شدن اجباری در «سئیون» دومین شهر بزرگ حضرموت قرار گرفتند را مستند کرده است.

«توفیق الحمیدی» رئیس سازمان حقوق بشری سام اعلام کرد که بازداشت خودسرانه، ناپدید شدن اجباری و شکنجه یک جرم غیرقابل قبول است و گزارش جدید دارای وجهه حقوقی مشخصی است که بیانگر رنج خانواده‌های بازداشت‌شدگانی است که از سرنوشت زندانیان خود هیچ اطلاعی ندارند.

براساس این گزارش، بسیاری از بازداشت‌شدگان در زندان «الطین» که تحت نظارت نیروهای سعودی است، مورد شکنجه قرار گرفتند و افسران اطلاعات عربستان مسئولیت بازجویی و شکنجه را بر عهده دارند. برجسته‌ترین این مقامات «الخالدی»، «بدر العتیبی» و «ابو نواف» هستند.

آسوشیتدپرس در ژوئن 2018 جزئیات تکان دهنده‌ای از زندانهای امارات در جنوب یمن فاش کرد که در آن بازداشت شدگان مورد «خشونت جنسی» قرار می‌گیرند که بر اساس این گزارش وحشیانه‌ترین روش برای گرفتن اعتراف از بازداشت‌شدگان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/