شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#حیوانات#گوشت#تعزیرات

تعزیرات: با سِرو نامتعارف گوشت حیوانات در رستوران‌ها برخورد می‌شود

رئیس گشت تعزیرات حکومتی تهران در واکنش به سرو کبوتر با پر و بال در یکی از رستوران‌های این شهر گفت: سرو کردن گوشت حیوانات وحشی در رستوران‌ها آن هم به این شکل ممنوع است.

سرو کبوتر در رستوران

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس گشت تعزیرات حکومتی تهران در واکنش به سرو کبوتر با پر و بال در یکی از رستوران‌های این شهر گفت: سرو کردن گوشت حیوانات وحشی در رستوران‌ها آن هم به این شکل ممنوع است. این در حالی است که رئیس یگان محیط‌زیست تهران پیش از این گفت: این حیوان پرورشی بوده و سرو آن مشکلی ندارد. وی در اظهار نظر خود به نحوه زننده‌ی سرو کبوتر (سرو با بال و پر و رست‌شده با عسل و پرتقال) اشاره ای نکرد و فقط گفت: سرو حیوانات پرورشی بلامانع است.

اما ساعتی بعد ناصر مدیحی تامه، رئیس گشت تعزیرات حکومتی تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به عکسی که نشان می‌دهد در یکی از رستوران‌های تهران اظهار کرد: این‌گونه سرو کردن غذا به هیچ عنوان مورد پذیرش نیست و حتما با رستوران‌دارانی که به سرو این‌گونه حیوانات می‌پردازند، برخورد قانونی و قاطع انجام می‌شود.

این مسئول گفت: برخورد شامل پلمپ واحد صنفی و جریمه با مبالغ سنگین خواهد بود.:

مدیحی تاکید کرد: سرو گوشت حیوانات وحشی و حیواناتی که شکار شده‌اند، ممنوع است چون این کار هم به محیط زیست آسیب خواهد زد و هم از نظر بهداشتی مورد پذیرش نیست.

بیشتر بخوانید: