شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#واشنگتن#آلمان

مشاوران عالی رتبه مرکل به واشنگتن سفر می‌کنند


مشاوران عالی رتبه مرکل به واشنگتن سفر می‌کنند

مشاوران عالی رتبه صدر اعظم آلمان به منظور مذاکرات برای حل مناقشات درباره پروژه گازی "نورد استریم ۲ " به واشنگتن سفر می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "هامبورگر ابند بلات"، در آستانه سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به اروپا و برای اولین بار بعد از بحران کرونا در سال 2020 یک تیم مذاکره کننده عالی رتبه از مشاوران مرکل به واشنگتن سفر می کنند.

بر اساس اطلاعات رسانه های آلمانی این کارشناسان به ریاست "ژان هکر"، مشاور سیاست خارجی صدر اعظم آلمان و "لارس هندیک رولر"، مشاور ارشد اقتصادی مرکل در آمریکا با "جک سالیوان"، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور و کاترین تای، نماینده تجاری آمریکا دیدار و گفتگو خواهند کرد.

مذاکره کنندگان همچنین به مسئله مناقشات بر سر پروژه گازی نورد استریم 2 نیز حواهند پرداخت.

این پروژه گازی که بیش از نود درصد آن تکمیل شده است قرار است در آینده 55 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی را از روسیه به آلمان منتقل کند.

آمریکا به بهانه وابستگی اروپا به گاز روسیه شدیدا با این پروژه گازی مخالف است.

اجرای پروژه خط لوله گازی «نورد استریم 2» به ارزش بیش از 9 میلیارد یورو و با طول بیش از 1200 کیلومتر که از یک سال پیش و در پی اعمال تحریم‌ها علیه روسیه متوقف شده بود، در اوایل ماه دسامبر 2020 از سر گرفته شده است.

آلمان اخیرا در اظهار نظرهای مختلف اعلام کرده که با وجود تشدید مناقشات با روسیه به ویژه در پرونده مربوط به آلکسی ناوالنی، منتقد سرسخت کرملین همچنان می خواهد به این پروژه گازی پایبند باقی بماند.

ایالات متحده نیز بارها تمام شرکت هایی که به نوعی در ساخت خط لوله 1220 کیلومتری نورد استریم 2 همکاری دارند را تهدید به اعمال تحریم های سنگین کرده است.

جوبایدن رئیس جمهور آمریکا البته اخیرا اعلام کرده که برای بهبود مناسبات با آلمان می خواهد از تحریم ها علیه این پروژه گازی عقب نشینی کند.

انتهای پیام/