شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا

حمله بزرگ سایبری به شرکت بزرگ/هکرها بیخیال آمریکا نمی‌شوند!

شرکت آمریکایی «جی.بی.اس»، بزرگترین تامین کننده گوشت در جهان اعلام کرد مورد یک حمله سایبری سازماندهی شده قرار گرفته است؛ این حمله چندهفته پس از حمله سایبری به بزرگترین زیر ساخت آمریکا، خط انتقال نفت « کلونیال پایپ لاین» رخ می دهد.

حمله بزرگ سایبری به شرکت بزرگ/هکرها بیخیال آمریکا نمی‌شوند!

به گزارش منیبان، نشریه آمریکایی یو.اس.ای تودی با انتشار این خبر افزود:دربیانیه ای که ازسوی این شرکت آمریکایی که مقر آن در «گریلی » ایالت کلورادو واقع است، آمده که  شماری از سرورهای این شرکت واقع در آمریکای شمالی و برخی از سیستم های آی.تی  استرالیایی آن مورد این حمله سایبری قرارگرفته است.

بنابراین گزارش دراین بیانیه آمده است؛ «این شرکت بلادرنگ تمامی سیستم های که مورد این حمله سایبری قرارگرفته اند را به حالت تعلیق در آورده و ضمن اطلاع رسانی، تمامی کارشناسان و متخصصان امور را برای رفع این معضل به کار گمارده است».

درادامه این بیانیه آمده است که تلاش شده تا سرورهای پشتیبان را وارد مدار کرده و اطلاعاتی که در این حمله سایبری لطمه دیده است را بازیابی کنند.

بنابراین گزارش، این حمله سایبری به زیرساخت  های شبکه ای شرکت آمریکایی ج.بی.اس که بزرگترین تولید کننده فرآورده های گوشتی در داخل آمریکا و سایر نقاط جهان به مشار می رود موجب شده تا بر سایر شرکت ها و زیرمجموعه های خود اثر گذارد.

کانادا و ۲۰ کشور جهان متاثر از حمله سایبری به شرک تولید کننده گوشت JBS

یو.اس.ای تودی نوشت: این حمله سایبری بر روند کار دوکارخانه تولید محصولات گوشتی در شهر «بروکس» واقع در جنوب ایالت آلبرتا کانادا نیز تاثیر گذاشته است. جی.بی.اس درمجموع دارای ۸۴ شرکت و واحد تولیدی در داخل آمریکا و ۲۰ کشور جهان است.

درحالی رسانه های آمریکایی از حمله سایبری به بزرگترین شرکت آمریکایی تامین کننده گوشت در جهان خبر می دهند که خط لوله نفت کلونیال پایپ لاین آمریکا به طول پنج هزار و ۵۰۰ مایل یعنی بیش از هشت هزار و ۸۰۰ کیلومتر، ۱۷ اردیبهشت مورد حمله سایبری قرار گرفت و به مدت چندین روز مسئولان این شرکت قادر به راه اندازی این  رگ حیاتی در آمریکا نشدند.

حملات ادامه دار سایبری به مهم ترین زیرساخت های آمریکا باعث به تکاپو افتادن وزارت امنیت داخلی این کشور شده است، بطوریکه در جریان حملات سایبری  به خط انتقال نفت ، وزارت امنیت داخلی آمریکا با صدور بیانیه ای به صاحبان و مجریان صنایع مهم در این کشور  اعلام کرد، باید حوادث امنیتی سایبری تأییدشده و احتمالی را به آژانس امنیت سایبری و زیرساخت این اداره (CISA) گزارش داده و یک هماهنگ کننده امنیت سایبری تعیین کنند تا در ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته در دسترس باشد.

شرکت تولید کننده و فرآورده های گوشتی جی.بی.اس آمریکا، بیش از ۷۸ هزار پرسنل داشته و درامد این شرکت در سال ۲۰۱۷ میلادی نزدیک به ۲۸ میلیارد دلار گزارش شد.