شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران

هنر این دوره مدیریت شهری تهران "پرداختن به گذشته" بود!/ مدیریت شهری فرصت‌ها را از دست داد


هنر این دوره مدیریت شهری تهران "پرداختن به گذشته" بود!/ مدیریت شهری فرصت‌ها را از دست داد

یک کارشناس مسائل شهری گفت: مدیریت شهری فعلی تهران، فرصت‌ها را از دست دادند و در کنار آن ظرفیت شهرداری با ۶۰ هزار نیرو معطل ماند؛ متأسفانه تنها هنر آنها این بود که به گذشته پرداختند و از گذشته سخن گفتند!

ناصر امانی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در ارزیابی عملکرد مدیریت فعلی شهر تهران اظهار کرد: در دوره فعلی مدیریت شهری تهران، لیست یکدست اصلاح طلبان به شورای شهر راه یافت اما از همان اوایل کار،اعضای شورا با بی‌اعتمادی جدی افکار عمومی مواجه شدند زیرا در مهمترین اقدام که انتخاب شهردار بود، شکست خوردند و نتوانستند شهردار مناسبی انتخاب کنند.

وی ادامه داد: در این دوره 5 شهردار و سرپرست در تهران تغییر کرد و طبیعتا نتوانستند برنامه‌ها را ادامه دهند؛ آنها تصورشان این بود با توجه به همسو بودن دولت و مجلس قبلی با آنها، بسیاری از اقدامات انجام می شود اما اینطور نشد.

کارشناس مسائل شهری تصریح کرد: آنها در ارتباط با حمل و نقل عمومی که یکی از مشکلات مهم تهران است  با عدم همراهی دولت در گذشته مواجه بوده چه کردند؟ توانستند دولت را با خود همراه کنند؟  متأسفانه اینطور نشد و رئیس شورای شهر تهران نیز بارها اعلام کرده که دولت به آنها کمکی در حوزه مترو و اتوبوس نکرده است.

وی افزود: وقتی آنها در نخستین گام‌شان با ناکامی مواجه شدند، به طور طبیعی ناکامی‌های دیگر نیز به وجود آمد، فرصت‌ها را از دست دادند و در کنار آن ظرفیت شهرداری با 60 هزار نیرو معطل ماند. متأسفانه تنها هنر آنها این بود که به گذشته پرداختند و از گذشته سخن گفتند! اما آنها برای چه کاری به شورا آمده بودند؟

امانی گفت: یکی از مهمترین مشکلاتی که در این دوره ایجاد شده و دوره بعدی مدیریت شهری باید به آن بپردازد مربوط به درون شهرداری است؛ در شهرداری تهران یک بحران نیروی انسانی داریم، بسیاری از مدیران کارآمد کنار گذاشته شدند و بدنه شهرداری را بی انگیزه کردند. خدماتی که در دوره گذشته به شهرداری داده می شد، قطع شد و اکنون نارضایتی در بدنه شهرداری موج می زند.

وی خاطرنشان کرد: اگر مدیریت بعدی نتواند مدیران کارآمد، اعتماد به‌نفس پرسنل و آرامش را به شهرداری بازگرداند، هرچه قدر هم برنامه‌های خوب داشته باشد، قابلیت اجرا نخواهد داشت. برخی مسئولان این دوره اعلام کردند بدنه شهرداری با آنها همراه نبوده اما این امر به دلیل نوع عملکرد و برخورد آنها ایجاد شده است.

معاون اسبق برنامه‌ریزی شهرداری تهران تصریح کرد: چالش بعدی، اقتصاد شهرداری و منابع درآمدی شهر تهران است که مهمترین مانع پیش روی دوره بعد خواهد بود؛ باید تکلیف منابع درآمد پایدار شهری و زنجیره ناقص و تکراری شهرفروشی و منابع ناپدار در کشور حل شود.

وی گفت: امیدواریم مجلس شورای اسلامی، دولت و مدیریت شهری بعدی شهر تهران دستب به دست هم بدهند و زنجیره‌ای که 4 دهه است با شدت و ضعف در همه دوره‌ها وجود داشته را تعیین تکلیف کنند؛ امید است لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها که در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است به سرعت مصوب و ابلاغ شود.

انتهای پیام/