شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#افغانستان

دبیرکل ناتو: به حضور غیرنظامی در افغانستان ادامه می‌دهیم


دبیرکل ناتو: به حضور غیرنظامی در افغانستان ادامه می‌دهیم

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد که این سازمان پس از خروج نظامیانش از افغانستان نیز به حضور غیرنظامی در این کشور ادامه خواهد داد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو گفت که خروج نظامی از افغانستان به معنی قطع ارتباط با این کشور نیست و ناتو حضور غیرنظامی در این کشور را حفظ خواهد کرد.

استولتنبرگ پیش از برگزاری نشست وزیران دفاع کشورهای عضو ناتو اظهار داشت که افغانستان بدون شک با خروج نیروهای ناتو با چالش‌های جدی روبرو است و هیچ راهی ساده‌ای برای پیشرفت وجود ندارد.

وی افزود که تصمیم خروج کامل نظامیان ناتو از افغانستان خطراتی را در پی خواهد داشت اما البته حضور در افغانستان نیز بی‌خطر نیست و ممکن است باعث افزایش خشونت‌ها شود.

دبیرکل ناتو با تاکید بر اینکه حضور نظامی ناتو در افغانستان به صفر خواهد رسید، ادامه داد که ماموریت غیرنظامی این سازمان برای حمایت از نیروهای امنیتی افغان و آموزش و مشاوره به آن‌ها ادامه خواهد داشت.

استولتنبرگ گفت: با پایان ماموریت نظامی ناتو، در حال افزایش حمایت از افغانستان به روش‌های دیگر هستیم. اول از همه، ما حضور غیرنظامی خود را در افغانستان حفظ می‌کنیم تا به نهادهای امنیتی افغانستان مشاوره دهیم و ظرفیت‌سازی کنیم، ما قصد داریم برای نیروهای امنیتی افغان آموزش‌های خارج از کشور ارائه دهیم.

وی پیش از این نیز تاکید کرده بود که هرچند ماموریت آموزشی ما در افغانستان رو به پایان است اما از نیروهای امنیتی افغان پشتیبانی می‌کنیم.

دبیرکل ناتو گفته بود: پایان ماموریت «حمایت قاطع» به معنای پایان مشارکت با افغانستان نیست و فصل جدیدی از همکاری‌ها آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/.