شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسئولیت

اقتصاد مین گذاری شده؛ مسئولیت همتی کدام است؟

به گزارش مشرق محمد ایمانی در کانال تلگرامی خود نوشت: روزنامه حزب کارگزاران، عکس تمام قد آقای همتی را گذاشته و تیتر زده "مستقلِ هستم"! سند برای مستقل بودن رئیس بانک مرکزی، از این روشن تر؟!

حزبی که برخی بزرگان آن، متهم فساد و غارت بیت المال در پرونده شرکت رشت الکتریک و... هستند، دقیقا چه توقعی از هم حزبی خود دارد؟ آیا همتی حواسش هست؟ او البته در گذشته عضو حزب کارگزاران بوده و حالا نیز مورد حمایت همان ها قرار گرفته است.

او اکنون نه از موضع یک کارشناس اقتصادی، بلکه نامزد منفعل در دست اصلاح طلبان، ادبیات سیاسی نخ نمای همان ها را برای ایجاد دوقطبی های فریبنده و انحرافی تکرار می کند. گویا این شرط ضمن عقد اصلاح طلبان با هر نامزد است که تا او را گرفتار قهقرا و سیاست بازی رادیکال نکنند، رهایش نمی کنند!

آقای همتی با انحرافات مالی و بانکی دولت، همراهی یا سکوت کرده و اجازه تداوم داده است. نتیجه، بیش از دو برابر شدن نقدینگی تورم زا ظرف سه سال (پنج برابر  ظرف 8 سال) است. همتی باید در برابر این تصاعد دولتی نقدینگی، مقاومت می کرد و کار را به نهادهای نظارتی و رسانه ها می کشاند، یا کناره گیری می کرد.

براستی چگونه اختصاص 40 هزار میلیارد تومان برای مسکن مهر در دولت نهم، می توانست تورم زا باشد، اما بیش از 2000 هزار میلیارد تومان افزایش نقدینگی ظرف سه سال -آن هم برای هزینه های جاری و نه عمرانی و تولید- تمی توانسته تاثیر تورم زا داشته باشد؟

او به هم ریختگی بورس را به دخالت نمایندگان مجلس نسبت می دهد؛ بی آن که نقش تعیین کننده روحانی، واعظی و دژپسند -و خودش- را در ریزش بورس بازگو کند.

حالا هم که نامزد انتخابات شده - و این نامزدی به خودی خود مغتنم و محترم است- سرگرم دو قطبی سازی های تکراری و نخ نماست. او از لاک مدیر اقتصادی درآمده و به جای این که واقعیت را به مردم بگوید، در حال ادای یک شهادت خلاف واقع درباره تعامل، FATF، بورس و کارکرد پولی و مالی دولت است. 

این رفتار، سیاست بازی محض است و نه رویکرد فنی و کارشناسی. آقای همتی با رندی (بخوانید بی صداقتی) از یک رویکرد اقتصادی غیر قابل دفاع، ورشکسته و به غایت سیاست زده (آمریکا زده) دفاع می کند. و این جفای کوچکی نیست، در حق مردمی که از همین مسیر گزیده شده اند.

علت اصلی این کژ کارکردی، اتکا به وعده های آمریکا و اروپا و هشت سال بی عملی و بدعملی - و سپس خالی کردن خزانه و خوردن از مایه و حراج همه چیز و بالاخره استقراض بی محابا به انحاء مختلف، و انتشار بی وقفه پول بی پشتوانه- است. یک مین گذاری کامل !

آقای همتی باید احساس مسئولیت کند، هشدار دهد و مردم را از میدان مین دور کند؛ اما گویا ماموریت دارد به همان سمت دلالت کند! این اتفاق، متاسفانه گواه دیگری بر این گزاره است که خمیره برخی مدعیان اصلاح طلبی را با آب و گل دروغ، تحریف و مسئولیت ناپذیری سرشته اند و از موجودی چنین، نباید توقع تدارک رشد و پیشرفت داشت. کاش آقای همتی، تا دیر نشده، خطای بزرگش را جبران کند.


اقتصاد مین گذاری شده؛ مسئولیت همتی کدام است؟

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.