شهر خبر

نگاهی به کارنامه ضد عربی نخست‌وزیر احتمالی رژیم صهیونیستی؛ درگیری فلسطینی-اسرائیلی قابل حل نیست


نگاهی به کارنامه ضد عربی نخست‌وزیر احتمالی رژیم صهیونیستی؛ درگیری فلسطینی-اسرائیلی قابل حل نیست

نفتالی بنت به عنوان یک یهودی افراطی و عرب ستیز که زمانی به عنوان شاگرد بنیامین نتانیاهو در عرصه سیاسی رژیم صهیونیستی فعالیت می‌کرد، اکنون در شرف جانشینی اوست.

به گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اینترنتی رای الیوم، «نفتالی بنت» رئیس حزب «یمینا» رژیم صهیونیستی یکی از یهودیان افراطی اسرائیل محسوب می‌شود که نمی‌تواند عقاید افراطی و نژادپرستانه و فاشیستی خود را پنهان کند. برای نشان دادن میزان جنایتکار بودن و عرب ستیزی او توجه به همین جمله معروفش کافیست: «من به تنهایی عرب‌های زیادی را در طول زندگی‌ام کشته‌ام و هیچ مشکلی با ادامه کشتار اعراب ندارم».

درحال‌حاضر نفتالی بنت تصمیم گرفته تا به دوره نخست وزیری بنیامین نتانیاهو که از سال 2009 تا 2021 در این منصب بوده پایان دهد. او سرباز سابق نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی است که در 25 مارس 1972 در یک خانواده یهودی -آمریکایی به دنیا آمد. بعد از ازدواج به همراه همسر و چهار فرزندش در شهر «رعنانا» در مرکز اراضی اشغالی زندگی می‌کند.

نفتالی بنت همانند بنیامین نتانیاهو خدمت نظامی خود را در نیروی عملیات ویژه «سایرت ماتکال» گذراند و پس از فروش شرکت تکنولوژی خود به قیمت 145 میلیون دلار در سال 2005 وارد عرصه سیاست شد. او یک سال بعد از آن کار خود را به عنوان رئیس دفتر نتانیاهو آغاز کرد و بعد از ترک دفتر نتانیاهو در سال 2010 به عنوان رئیس موسسه موسوم به شورای شهرک سازی در کرانه باختری اشغالی و غزه منصوب شد.

او در سال 2012 زمانی که مسئولیت یک حزب راست افراطی به نام «خانه یهودی» را به دست گرفت انقلابی در سیاست رژیم صهیونیستی به وجود آورده و پس از مطرح کردن اظهارات آتشین درباره درگیری با فلسطینیان موفق شد حضور خود را در کنست ( پارلمان رژیم صهیونیستی) پررنگ کند.

بنت در سال 2013 با طرح ادعاهایی علیه فلسطینیان گفت که تروریست های فلسطینی باید کشته شوند و آزاد نباشند. او همچنین درباره کرانه باختری گفت که این منطقه تحت اشغال نیست؛ زیرا هیچ دولت فلسطینی در اینجا نبوده است و همچنین درگیری اسرائیلی-فلسطینی قابل حل نیست. او یکی از مخالفان سرسخت برپایی دولت فلسطین به شمار می‌رود.

رئیس حزب یمینا علاوه بر کارنامه امنیتی خود مدتی به عنوان وزیر اقتصاد و آموزش در کابینه نتانیاهو فعالیت می‌کرد. او در سال 2018 نام حزب خانه یهودی را به یمینا تغییر داد. بنت با وجود اینکه یک یهودی افراطی به شمار می‌رود اما توجهی به آداب و رسوم یهودیت در اسرائیل ندارد و به ویژه درباره مسائل مربوط به جامعه همجنسگرایان عقاید لیبرالیستی دارد.

نفتالی بنت در نهایت به گونه‌ای خود را در صحنه سیاسی رژیم صهیونیستی تحمیل کرد که اکنون در شرف به پایان دادن به زندگی سیاسی بنیامین نتانیاهو است و در حالی که زمانی شاگرد نتانیاهو محسوب می‌شد اکنون می‌خواهد جای او را بگیرد.

مهلت یائیر لاپید برای تشکیل کابینه که بعد از ناکامی نتانیاهو در این زمینه، از جانب «رئووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی مامور به تشکیل کابینه اسرائیل شده بود روز چهارشنبه به پایان می‌رسد و نفتالی بنت شنبه شب اعلام کرد، اگر حزب لیکود به ریاست نتانیاهو نتواند یک ائتلاف راستگرا با حمایت حداکثری را معرفی کند، آنها برای تشکیل کابینه به مخالفان نتانیاهو می‌پیوندند.

در این شرایط بنیامین نتانیاهو برای جلوگیری از تشکیل کابینه ائتلافی مخالفان خود به «گدئون ساعر» رئیس حزب امید اسرائیل پیشنهاد تشکیل یک کابینه چرخشی سه جانبه را داد؛ به این صورت که ابتدا ساعر 18 ماه در منصب نخست‌وزیری اسرائیل باشد و پس از آن خود نتانیاهو و نفتالی بنت به ترتیب 2 سال و نیم و 6 ماه در این سمت قرار بگیرند؛ اما ساعر نپذیرفت و اعلام کرد این پیشنهاد یک حباب رسانه‌ای است و حتی اگر این کابینه چرخشی تشکیل شود چند روز بیشتر طول نخواهد کشید.

انتهای پیام/