شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ویروس کرونا

فعالان حقوق بشری اعلام کردند؛

هجوم کرونا به انقلابیون بحرینی در زندان‌های آل خلیفه

هجوم کرونا به انقلابیون بحرینی در زندان‌های آل خلیفه

فعالان حقوق بشری از شیوع گسترده ویروس کرونا در زندان های آل خلیفه در پی سیاست اهمال پزشکی عامدانه این رژیم خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، پس از آنکه اولین مورد ابتلا به کرونا در زندان های آل خلیفه طی سال جاری میلادی ۲۰۲۱ گزارش شد، طی دو ماه گذشته اخبار نگران کننده ای از شیوع خطیر ویروس کرونا در زندان های بحرین و در میان زندانیان سیاسی و انقلابی به گوش رسیده است.

بر اساس این گزارش، به گفته فعالان حقوق بشری بحرین تاکنون حداقل ۲۴۰ مورد از ابتلا به کرونا در زندان مرکزی بحرین موسوم به «جو» و بازداشتگاه حوض الجاف به ثبت رسیده است. عدم رسیدگی بهداشتی مناسب به زندانیان، ادامه بدرفتاری، شکنجه و تعامل غیر انسانی با آنها در زندان ها موج جدیدی از نگرانی و وحشت را در میان خانواده های زندانیان ایجاد کرده است.

بحرین طی دو ماه گذشته هر روز صحنه دهها تظاهرات اعتراض آمیز برای آزادی زندانیان بوده که طی چندین سال گذشته بی سابقه بوده است. به گفته جمعیت الوفاق از آغاز انقلاب بحرین در فوریه سال ۲۰۱۱ تا کنون زندان های بحرین شاهد بیش از ۱۸۰۰۰ زندانی سیاسی بوده است و هم اکنون بیش از ۲۰۰۰ زندانی سیاسی در این زندان ها بسر می برند.

جمعیت الوفاق بحرین با به صدا در آوردن زنگ خطر در خصوص وضعیت فاجعه بار شیوع کرونا در سطح بحرین و در زندان های آن تاکید کرد این حق طبیعی زندانیان سیاسی است که آزاد شوند. پیش از این آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر نهضت اسلامی بحرین نیز طی چندین بیانیه و پیام شدید اللحن نسبت به فاجعه انسانی که در زندان های بحرین در حال رخ دادن است، هشدار داده و خواستار آزادی زندانیان اندیشه شده بود.

شیخ عیسی قاسم خطاب به آل خلیفه گفت: «از زشت ترین اقدامات رژیم بحرین بازی با برگه زندانیان (انقلابی) برای چانه زنی سیاسی با مخالفان خود است بخصوص که اکنون کرونا به زندان ها هجوم آورده است». وی همچنین در تازه ترین پیام خود تاکید کرد: «زندانیان سیاسی و اندیشه که مخالف سیاست های ظالمانه حکومت بحرین و مطالبه گر اصلاح وضعیت سیاسی و حقوقی و احترام به آزادی ملت هستند در واقع افرادی نیک و درستکار هستند و نه خرابکار. آنها شایسته تقدیر و تکریم و بهره مندی از آزادی هستند و نه زندان و اهانت. اگر رژیم، آنها را مجرم می شمارد و مجازات های سنگینی را به آنها تحمیل می کند نباید در پشت میله های زندان باقی بمانند تا کرونا آنها را از بین ببرد و زندگی شان را بگیرد، آیا این شیوه عدل و عدالت رژیم تعجب آور نیست»؟!