شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#واکسن#چین#کرونا

افزایش دو برابری سرعت واکسیناسیون در چین/ تزریق ۱۲ میلیون دوز در هر روز


افزایش دو برابری سرعت واکسیناسیون در چین/ تزریق 12 میلیون دوز در هر روز

چین با افزایش دو برابری سرعت واکسیناسیون کرونا در سراسر این کشور تاکنون بیش از ۶۶۰ میلیون دوز واکسن در بین مردم توزیع کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه خلق چین، کمیسیون بهداشت ملی چین اعلام کرد که بیش از 661 میلیون دوز واکسن کرونا تا روز دوشنبه در این کشور تزریق شده است. روز گذشته سخنگوی کمیسیون بهداشت ملی چین با بیان اینکه به طور میانگین روزانه 12.47 میلیون دوز در سراسر این کشور طی ماه می تزریق شده گفت که این رقم 2.58 برابر بیشتر از ماه آوریل بوده است.

طبق آمارهای ارائه شده سرعت تزریق واکسن کرونا در کشور چین هر ماه بهبود یافته و تعداد بیشتری از مردم این کشور موفق به دریافت واکسن کرونا می شوند. باتوجه به شیوع انواع جدید ویروس کرونا در هند و ویتنام مقامات چینی قصد دارند هرچه سریع‌تر اکثر مردم را در برابر ویروس واکسینه کنند.

مقامات استان گوانگدونگ در واکنش به مشاهده اولین گونه کرونای هندی پروازها در برخی مناطق این استان را لغو و بخش هایی از این استان را قرنطینه کردند. استان گوانگدونگ شاهد آمار تک رقمی موارد ابتلا به کرونا برای بیش از یک هفته اخیر بود تا اینکه ناگهان روز دوشنبه تعداد مبتلایان به 23 نفر و امروز (سه شنبه) به 11 نفر رسید. گزارش‌های رسمی حاکی از ابتلای تمام این افراد به گونه هندی ویروس کرونا است که درحال حاضر سازمان بهداشت جهانی آن را گونه "دلتا" نامیده است.

از سوی دیگر مقامات ویتنامی از شناسایی گونه جدید و خطرناکی از ویروس کرونا که ترکیبی از گونه هندی و بریتانیایی کووید-19 است و به سادگی در هوا منتشر می شود خبر دادند. پس از کنترل موفقیت آمیز ویروس در اکثر سال گذشته، ویتنام درگیر شیوع این ویروس از آوریل گذشته است که نیمی از 6856 مورد ثبت شده مربوط به این بازه زمانی است. تاکنون ویروس مرگبار کرونا جان 47 نفر را در این کشور گرفته است.

انگوین تان، وزیر بهداشت ویتنام با بیان اینکه ویروس جدید ترکیبی از دو گونه شناخته شده است گفت: در ویتنام گونه جدیدی از کووید-19 را شناسایی کرده که ترکیبی از ویژگی‌های دو گونه موجود که اولین بار در هند و بریتانیا شناسایی شده در ویتنام مشاهده شده است.

انتهای پیام/