شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#کرونا

فریب شیب کاهشی ابتلا به کرونا را نخوریم

فریب شیب کاهشی ابتلا به کرونا را نخوریم

فریب شیب کاهشی ابتلا به کرونا را نخوریم
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار داشت: میزان ابتلا به بیماری کرونا در تهران روبه کاهش اما وضعیت شکننده است. به عبارتی کرونا با شیب کندی در حال کاهش است اما همچنان همه باید مراقب باشیم چراکه جهش‌های مختلفی از کرونا شناسایی شده که ممکن است ادامه دار باشد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر جلیل کوهپایه زاده اظهار داشت: خوشبختانه پیک چهارم کرونا در کشور در حال پایان است و این روند در استان تهران هم با شیب ملایم مشاهده می شود اما این دلیلی نمی شود که مردم توصیه های بهداشتی را رعایت نکنند.

وی تعداد ترخیصی ها در این منطقه را بیشتر از بستری های بیمارستان ها اعلام کرد و گفت: تعداد بستری روزانه از حدود ۹ هزار بستری به کمتر از پنج هزار بستری رسیده است و با رعایت پروتکل های بهداشتی، از این تعداد هم کمتر خواهد شد.

واکسیناسیون کرونا به خوبی در تهران در حال انجام است

کوهپایه زاده افزود: با توجه به افزایش مراکز تجمعی تزریق واکسن، واکسیناسیون عمومی کرونا در جمعیت بالای ۷۰ سال در استان تهران به خوبی در حال انجام است.

وی ادامه داد: واکسینه کردن جمعیت های در معرض خطر هم مانند گروه های درمانی و بهداشتی، تقریبا به اتمام رسیده است. این موضوع سبب می شود تا ویروس زودتر کنترل و مهار شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه با انجام واکسیناسیون از تعداد مرگ و میر کاسته می شود، افزود: حتی اگر بیماری افزایش پیدا کند، به عبارتی اگر این کار تاثیری بر بروز و شیوع کرونا نداشته باشد، حتما منجر به کاهش مرگ و میر خواهد شد.

احتمال شیوع کرونای هندی و آفریقایی در سایر استان‌های کشور 

کوهپایه زاده بیان داشت: هرچند ابتلا تعدادی از شهروندان به کرونای هندی و آفریقایی در برخی مناطق کشور، احتمال شیوع آن در سایر استان ها را بیشتر کرده است اما هنوز در تهران موارد ابتلا به ویروس های جهش یافته کرونای هندی و آفریقایی گزارش نشده است.

وی بیان داشت: مواردی از ویروس های جهش یافته هندی و آفریقایی در برخی از مناطق کشور شناسایی شده و این موضوع نشان می دهد که باید بهتر توصیه های بهداشتی را رعایت کنیم.

کوهپایه زاده ادامه داد: در روند بیماری شاهد جهش هایی در داخل کشور هم بودیم و به احتمال زیاد این روند ادامه خواهد یافت و احتمال دارد شاهد جهش هایی در داخل کشور هم باشیم. به عبارتی جهش ها صرفا منوط به گونه های خارجی نیست.

به گزارش ایرنا،‌ طبق آخرین اخبار منتشر شده از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا روز گذشته (۹ خرداد) هشت هزار و ۸۷۶ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند که از این تعداد هزار و ۱۵۴ نفر از آنها بستری شده و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲ میلیون و ۹۰۲ هزار و ۹۴ نفر رسیده است.

تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۷۹ هزار و ۹۳۹ نفر رسیده و تاکنون ۲ میلیون و ۴۴۱ هزار و ۵۲۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند. چهار هزار و ۲۱۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند و ۱۹ میلیون و ۸۱۴ هزار و ۴۸۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

اکنون ۱۳ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۱۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۲۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند. هیج شهری در وضعیت آبی قرار ندارد. 

تاکنون سه میلیون و ۴۹۴ هزار و ۱۴۵ نفر دوز اول واکسن کرونا و  ۵۱۵ هزار و ۹۰۸ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده و واکسینه شده اند. مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به چهار میلیون و ۱۰ هزار و ۵۳ دوز رسیده است.

 

منبع: ایرنا