شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#پلیس راهور#تعطیلات#رئیس پلیس

جزئیات محدودیت و ممنوعیت سفر در تعطیلات نیمه خرداد


جزئیات محدودیت و ممنوعیت سفر در تعطیلات نیمه خرداد

رئیس پلیس راهور جزئیات محدودیت و ممنوعیت سفر را در تعطیلات نیمه خرداد تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار انتظامی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سردار سید کمال هادیانفر صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره محدودیتهای تردد و ممنوعیت سفر در تعطیلات نیمه خرداد اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، در ایام و اعیاد تعطیل تدبیری اندیشیده شد که اعمال محدودیتهای ویژه انجام شود که بر همین اساس این محدودیتها در ایام عید فطر انجام شد.

رئیس پلیس راهور با اشاره به اثربخشی اعمال محدودیت تردد در ایام عید فطر و کاهش تعداد مبتلایان با کرونا افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از ساعت 12 روز چهارشنبه (12 خرداد) تا ساعت 12 روز دوشنبه (17 خرداد)، محدودیتهای تردد در شهرهای قرمز، نارنجی و زرد و منع تردد بین استانهای سراسر کشور اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه محدودیت تردد بین استانها بدون رنگ‌بندی اعمال می‌شود و بین شهرهای یک استان بلامانع است، تصریح کرد: در همین مقطع محدودیت تردد در شهرهای زرد نیز انجام خواهد شد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: اکنون 221 شهر زرد داریم همچنین اعمال محدودیت تردد و بین استانی با مبلغ جریمه 500 هزار تومان توسط همکاران و دوربنیها انجام می‌شود.

هادیانفر با بیان اینکه در حال حاضر 13 شهر قرمز و 213 شهر نارنجی داریم، گفت: همکاران ما تا این لحظه بالغ بر 800 هزار ساعت نفر در حوزه منع تردد و در راستای مقابله با بیماری کرونا فعالیت کردند و تقریباً تمام استانها و شهرها مشمول تردد بودند.

رئیس پلیس راهور تاکید کرد: مضاف بر محدودیتهای موجود در شهرهای قرمز، نارنجی، زرد و بین استانی،کماکان منع تردد شبانه از ساعت 22 تا سه بامداد در تمام شهرهای کشور جاری است و متخلفان 200 هزار تومان جریمه می‌شوند.

وی متذکر شد: در طرح جدید علاوه بر استقرارها در نقاط مختلف، در دو هزار 500 نقطه کشور استقرار خواهیم داشت، همکاران بنده برای تذکر و انصراف از سفر رانندگان، به صورت فیزیکی در جاده‌ها حضور خواهند یافت همچنین دوربینهای پلیس در این رابطه فعال هستند.

این مقام انتظامی یادآور شد: بعد از روز 17 خرداد، کماکان استقرار و کنترل ما در شهرهای قرمز و نارنجی ادامه‌دار خواهد بود.

هادیانفر ضمن تشکر از هموطنان در راستای توجه به تذکرات مسئولان مبنی بر پرهیز از سفر، اظهار کرد: همکاران بنده در تمام شرایط جوی به صورت 24 ساعته در دو هزار و 500 نقطه انجام وظیفه می‌کنند تا بتوانیم در جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و کمک به کادر درمان اقداماتمان را انجام دهیم.

رئیس پلیس راهور در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر تکلیف بازگشت مسافرانی که پیش از اعمال محدودیتها به سفر رفته‌اند، بیان کرد: بر اساس ابلاغ ستاد مقابله با کرونا، خروج پلاکهای غیربومی از شهرهای دارای محدودیت و رنگ‌بندی (قرمز، نارنجی و زرد) و مراکز استان بدون رنگ‌بندی ممنوع است و مشمول جریمه می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین ورود خودروهای غیربومی به مراکز استانها و شهرهای دارای وضعیت قرمز، نارنجی و زرد ممنوع بوده و مشمول جریمه خواهد بود اما ورود پلاکهای بومی به شهرهای دارای وضعیت آزاد است و نیاز به اعمال جریمه توسط همکاران نیست یعنی قبل از اعمال محدودیتها اگر پلاکی در شهرستان بوده و با پلاک تهران قصد ورود به پایتخت داشته باشد، محدودیتی شاملش نمی‌شود و می‌تواند به موطن اصلی خود بازگردد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه شهرهای تهران‌ کرج، وارمین، دماوند، اسلامشهر و... یکپارچه دیده است، درباره اعتبار مجوزهای صادر شده از فرمانداری‌‌ها در تعطیلات نیمه خرداد نیز گفت: تاکید شده که فرمانداری‌ها حتی‌المکان از صدور مجوز خودداری کنند اما اگر کسی داری مجوز معتبر از فرمانداری باشد، تردد وی بلامانع است و به همکاران گفتیم همکاری لازم را انجام دهند.

رئیس پلیس راهور خاطرنشان کرد: در هر صورت اگر کسی سفر ضرروی دارد، باید از ناوگان عمومی استفاده کند، این افراد می‌توانند برای تردد شبانه از تاکسی‌های اینترنتی و آژانسها و برای تردد بین شهرها از ناوگان هوایی، ریلی، مسافری و تاکسی بین شهری بهره ببرند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/