شهر خبر

خشم دمشق از مداخله جویی آمریکا و آمادگی اروپایی‌ها برای بازگشایی سفارت در سوریه


خشم دمشق از مداخله جویی آمریکا و آمادگی اروپایی‌ها برای بازگشایی سفارت در سوریه

وزارت خارجه سوریه به شدت از اظهارات مداخله جویانه مسئولان آمریکایی که به شکل غیرقانونی به مناطق شمال شرقی سوریه وارد شده بودند، انتقاد و اعلام کرد: واشنگتن در قبال تحولات سوریه در اوج جهالت به سر می‌برد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه با انتقاد از اظهارات مقامات آمریکایی پس از ورود آنها به صورت غیر مشروع به شمال شرق سوریه اعلام کرد این اظهارات به دور از واقعیت است.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: شیوه ورود این مقامات مانند دزدان با هدف نادیده گرفتن حاکمیت سوریه و در راستای حمایت از شبه نظامیان جدایی طلب است.

وزارت خارجه سوریه بیان کرد: این موضع‌گیری بار دیگر نشان می‌دهد که مسئولان آمریکایی در اوج جهالت در قبال تحولات سوریه قرار دارند و گواه آن اظهارات مسئولان آمریکایی است که به شکل غیرقانونی به مناطق شمال شرق سوریه وارد شدند.

در این بیانیه آمده است: نتایج انتخابات ریاست جمهوری سوریه نمایانگر حمایت ملت سوریه از رهبران خود در برابر تروریسم مورد حمایت غرب از ده سال قبل تاکنون است که دستاوردی چشمگیر است که همه روایات گمراه کننده علیه ملت سوریه و رهبران آنرا از بین می برد.

وزارت خارجه سوریه بیان کرد: حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری سوریه بیانگر شکست دولت‌های غربی و رسانه ها آنها و مزدوران وابسته به آنهاست. این حضور حماسه بی نظیر و پیوند میان ملت و رهبران سوریه بود.

در این بیانیه آمده است: سوری‌ها تنها مشروعیت دهنده به انتخابات سوریه هستند نه برخی مسئولان غربی  دروغگو و مغالطه کار که ادعای دموکراسی دارند و خلاف آن عمل می‌کنند و کشورهای آنها اقدام به اشغال اراضی دیگران و سرقت منافع طبیعی آنها می‌کنند.

وزارت خارجه سوریه بر ادامه حمایت آمریکا از تروریسم و استفاده از تروریست‌ها و شبه نظامیان جدایی برای تحقق اهداف و سرقت منابع نفت و غلات سوریه اشاره کرد و آنرا نشان دهنده پوچ بودن ادعاهای واشنگتن و متحدان و اقمار آن دانست.

کشورهای اروپایی آماده بازگشایی سفارت در دمشق

منابع دیپلماتیک غربی در سوریه فاش کردند که برخی از سفارتخانه‌های اروپایی آماده از سرگیری فعالیت خود در دمشق در آینده نزدیک می‌شوند.

این منابع تاکید کردند: دیپلمات‌های کشورهای یونان، صربستان و مجارستان وارد دمشق شده‌اند و آمادگی‌های لازم برای از سرگیری فعالیت دیپلماتیک آنها وجود دارد به غیر از بخش‌های کنسولی که نیاز به شمار زیادی دیپلمات دارد.

منابع مذکور تاکید کردند که ایتالیا اخیر با حضور نماینده سوریه در رم موافقت کرده‌اند و نماینده سوری به زودی کار خود را شروع می‌کند.

همزمان اتحادیه وکلای سوری قراردادی  با سفارت قبرس به منظور اجازه دادن ساختمانی در منطقه «ابورمانه» به منظور بازگشایی سفارت قبرس در دمشق امضا کرد.

انتهای پیام/