شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#شورای امنیت#جدید

روسیه: به اقدامات غیردوستانه با تدابیر نظامی هم پاسخ خواهیم داد


روسیه: به اقدامات غیردوستانه با تدابیر نظامی هم پاسخ خواهیم داد

دبیر شورای امنیت روسیه با اشاره به اینکه سند "راهکار امنیت ملی" در دفاع از کشور در برابر تهدیدات نظامی موفق بوده، گفت: در نسخه جدید آن تدابیر نظامی و اقتصادی خاص برای پاسخ‌گویی به اقدامات غیردوستانه در نظر گرفته شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "نیکولای پاتروشییف" دبیر شورای امنیت روسیه در مصاحبه‌ای اختصاصی با روزنامه «راسیسکایا گازیه‌تا» در تفسیر تحقق نسخه قبلی راهکار امنیت ملی این کشور اعلام کرد که روسیه بطور قابل اطمینانی از خود در برابر تهدیدات نظامی دفاع می‌کند و اقتصاد کشور پایداری و توانایی خود برای مقابله با اعمال فشارهای خارجی را به خوبی اثبات کرده است. به گفته وی، این سند که در اواخر سال 2015 تصویب شد، با موفقیت توانسته است ثبات داخلی در عرصه اجتماعی و افزایش توان بالقوه اقتصادی، سیاسی-نظامی و روحی روسیه را تأمین کند.

پاتروشییف گفت: «این راهکار بطور قابل اطمینانی موفق شده از روسیه در برابر خطرات و تهدیدات نظامی دفاع کند. وظایف مرتبط با حفظ تمامیت ارضی کشور، حاکمیت ملی و امنیت اجتماعی نیز در سطح لازم تأمین شده است. در این راستا، طی سال‌های اخیر سطح فعالیت‌های تروریستی کاهش یافته و اقتصاد روسیه پایداری و توانایی مقابله با اعمال فشارهای خارجی را به خوبی نشان داده است.»

وی یادآور شد که راهکار امنیت ملی باید هر شش سال یکبار و با توجه به چالش‌های جدید در عرصه جهانی اصلاح شود و تهیه و آماده سازی سند جدید در این زمینه حدود یک سال است که جریان دارد.

دبیر شورای امنیت روسیه تأکید کرد که این کشور می‌تواند به اقدامات غیردوستانه کشورهای خارجی، با تدابیر نظامی و اقتصادی پاسخ بدهد و این موضوع در پیش‌نویس نسخه جدید راهکار امنیت ملی روسیه در نظر گرفته شده است. به گفته وی، در این سند اتخاذ تدابیر متقارن و غیرمتقارن برای مقابله یا جلوگیری از اقدامات خصمانه‌ای که تمامیت ارضی و حاکمیت ملی روسیه را در معرض تهدید قرار دهند، حق مسلم این کشور ارزیابی شده است. این تدابیر می‌توانند اقدامات اقتصادی خاص و یا استفاده از روش‌های نظامی باشد.

تأمین امنیت اطلاعاتی از اولویت‌های راهکار امنیت ملی جدید روسیه است

پاتروشییف در ادامه اعلام کرد که امنیت اطلاعاتی، یکی از اولویت‌های در نظر گرفته شده در نسخه جدید راهکار امنیت ملی روسیه است. به گفته وی، در شرایط کنونی ضروری است تا مظاهر جدید تهدیدات امنیتی، از جمله استفاده از فناروی‌های اطلاعاتی برای دخالت در امور داخلی روسیه، افزایش حملات سایبری به منابع اطلاعاتی کشور و تلاش شرکت‌های فراملی برای کنترل منابع اینترنتی نیز در راهکار امنیتی مورد توجه قرار بگیرد و تحقق آن بتواند حاکمیت روسیه در عرصه اطلاعاتی را تأمین کند.  

این مقام بلندپایه در عین حال یادآور شد که روسیه از توسعه همکاری‌های بین‌المللی به منظور شکل گیری رژیم حقوقی-بین المللی برای استفاده امن و برابر از فناوری‌های اطلاعاتی حمایت می‌کند.

وی افزود که از دیگر اهداف تعیین شده در نسخه جدید راهکار امنیت ملی، هدف از دفاع این کشور ایجاد شرایط مناسب برای توسعه اجتماعی و اقتصادی مسالمت آمیز است.    

انتهای پیام/