شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#دولت

دفاع وزیر امور اسلامی عربستان از کاهش صدای بلندگوهای مساجد


دفاع وزیر امور اسلامی عربستان از کاهش صدای بلندگوهای مساجد

به دنبال اعتراض بسیاری از فعالان و کاربران سعودی در خصوص کاهش صدای بلندگوهای مساجد، وزیر امور اسلامی عربستان از این اقدام دولت دفاع کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از عربی 21، «عبداللطیف آل شیخ» وزیر امور اسلامی عربستان از دستوری که برای کاهش صدای بلندگوها در مساجد صادر شد، دفاع کرد و گفت که خانواده‌هایی هستند که از صدای زیاد بلندگوها شکایت دارند.

هفته گذشته وزیر امور اسلامی عربستان به همه مساجد در این کشور دستور داد، که استفاده از بلندگوها را به اذان و اقامه محدود کنند و صدای بلندگوها را نیز به یک سوم درجه بلندگو کاهش دهند.

این تغییر در شرایطی اتفاق می‌افتد که «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی اصلاحات وسیعی در زمینه دین انجام داده است درحالی‌که اجازه هیچ‌گونه مخالفت سیاسی به کسی نمی‌دهد.

برخی از کاربران توییتری از میزان صدای بلندگوها در مناطقی که در آن‌ زندگی می‌کنند استقبال کردند اما بسیاری دیگر گفتند که آرامشی را که در صدای اذان بود را از دست داده‌اند.

یک شخص سعودی به نام «محمد آل یحیی» در توییتر خود نوشت: صدای خواندن قرآن کریم در بلندگوها کاهش یافت به بهانه اینکه مزاحمت ایجاد کند و باعث آشفتگی چند نفر شود درحالی‌که آن‌ها از صدای موسیقی بلند در رستوران‌ها و بازارها آشفته نمی‌شوند.

وزیر امور اسلامی عربستان اعلام کرد : «دشمنان» برخی انتقادها را از این سیاست مطرح می‌کنند تا افکار عمومی را تحریک کنند و تصمیمات دولت را زیر سوال ببرند .

عبداللطیف آل شیخ تاکید کرد: عربستان از دین، عقیده و خدمت به اسلام محافظت می‌کند.

بسیاری از ناظران معتقدند که ادعای مقامات سعودی مبنی بر اینکه به دنبال آسایش و رفاه شهروندان سعودی هستند در چارچوب سیاست محمد بن سلمان در حذف هویت عربی و اسلامی از ملت عربستان به بهانه مبارزه با افراط گرایی صورت می‌گیرد.

تصمیم عربستان مبنی بر کاهش صدای بلندگوها هنگام اذان در صورتی که صدای بلندگوها هنگام برپایی جشن‌های مختلط تا فاصله‌ای بسیار دور شنیده می‌شود، واکنش بسیاری از کاربران را برانگیخت.

انتهای پیام/