شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#دوشنبه

رهگیری بمب‌افکن راهبردی آمریکایی توسط جنگنده روسیه در دریای بارنتس


رهگیری بمب‌افکن راهبردی آمریکایی توسط جنگنده روسیه در دریای بارنتس

طبق اطلاعات مرکز ملی مدیریت دفاعی روسیه، روز دوشنبه جنگنده سوخو-۲۷ این کشور مجبور شد برای شناسایی و مشایعت یک فروند بمب‌افکن راهبردی آمریکایی در آسمان دریای بارنتس به هوا بلند شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، مرکز ملی مدیریت دفاعی روسیه (بخشی از وزارت دفاع این کشور) اعلام کرد که جنگنده سوخو-27 روسی روز دوشنبه به منظور همراهی و دور کردن بمب‌افکن راهبردی آمریکایی از حریم هوایی روسیه در آسمان دریای بارنتس به هوا برخاست.

طبق این اطلاعات، مرکز کنترل حریم هوایی روسیه روز 31 ماه مه (10 خرداد ماه) یک هدف هوایی بیگانه را بر فراز آب‌های بین‌المللی دریای بارنتس شناسایی کرد که در حال نزدیک شدن به مرزهای ملی این کشور بود. برای شناسایی و رهگیری این هواپیما، جنگنده سوخو-27 از ترکیب نیروهای آماده باش پدافند هوایی ناوگان دریای بالتیک روسیه به هوا برخاست و مشخص شد که این هدف هوایی یک فروند بمب‌افکن راهبردی از نوع بی-52اچ متعلق به نیروی هوایی آمریکایی است. خلبانان جنگده روسی این هواپیما را تا دور شدن از مرزهای ملی روسیه همراهی کرده و سپس بدون نقض حریم هوایی کشورهای منطقه به محل استقرار دائمی خود بازگشتند.

لازم به یادآوری است که در اواسط ماه مه (اردیبهشت ماه) نیز نزدیک شدن یک فروند بمب افکن راهبردی آمریکایی به مرزهای ملی روسیه در آسمان دریای بالتیک، جنگنده روسی را مجبور به برخاستن و مشعایت آن کرده بود.

انتهای پیام/