به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، جعفری نژاد، رئیس امور فرهنگ، گردشگری و ورزش سازمان برنامه و بودجه- در گفت و گو با ایسنا، در رابطه با پرداختی که قرار بود بابت حمایت از فدراسیون فوتبال تخصیص داده شود توضیح داد: سازمان برنامه و بودجه به منظور پشتیبانی از حضور هرچه پر توان‌تر تیم ملی فوتبال در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 40 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده است.

وی در رابطه محل تامین  این اعتبار گفت: این 40 میلیارد تومان طی دو مرحله پرداخت شده است که 20 میلیارد تومان آن از ردیف اصلی اعتبارات وزارت ورزش و جوانان و 20 میلیارد تومان دیگر از سایر ردیف های متفرقه بودجه، در چارچوب قانون بودجه سال 1400 تخصیص داده شده است.

این مقام مسئول در سازمان برنامه و بودجه ابراز امیدواری کرد که با تخصیص این اعتبار دغدغه مالی تیم ملی فوتبال برطرف شود و این تیم با هماهنگی و همدلی موجود بین وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال ، با صعود خود به دور بعدی این رقابت‌ها موجبات شادی مردم عزیز ایران را فراهم آورد.

مدتی پیش دکتر نوبخت- رئیس سازمان برنامه و بودجه- از حمایت مالی از تیم ملی فوتبال برای حضور در رقابت های جام جهانی خبر داد و در همین رابطه مسئولان سازمان برنامه و بودجه اعلام کردند که بعد از بررسی هزینه‌ها و میزان نیاز اعلامی فدراسیون برنامه و بودجه نسبت به پرداخت بودجه مربوطه اقدام خواهد شد.

این در حالی است که در مدت اخیر در رابطه با میزان مبلغ پرداختی سازمان برنامه و بودجه حواشی ایجاد و رقم 52 میلیارد تومان مطرح بود ولی آنچه سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده نشان داد که قرار بر پرداخت 52 میلیاردی از سوی سازمان نبوده و میزان این حمایت 40 میلیارد تومان است که تخصیص داده شده است.