به گزارش برنا، مسعود اقبالی، مدرس فوتبال درباره وضعیت تیم ملی فوتبال ایران در رقابت های بحرین در گفت و گو با برنامه از فوتبال چه خبر‌ بیان کرد: بازیکنان بسیار خوب و مستعدی در اروپا بازی می‌کنند و در تاریخمان تا این میزان لژیونر نداشته ایم. حمایت های دولتی و فدراسیون فوتبال از این تیم هست تا بتوانیم صعود کنیم.  با توجه به شرایط آب و هوایی گرم و مرطوب منامه هیچوقت تیم ملی را تا این اندازه خوب ندیده ام. باید تمرکز لازم داشته باشیم و در بازی برابر عراق و بحرین ممکن است کار ما را برای جام جهانی تمام کند. حفظ انسجام تیمی در ۹۰ دقیقه مهم است و مطمئنم می‌بریم.

او گفت: بازیکنانی که به عنوان لژیونر بازی می کنند می‌توانند سازگاری داشته باشند و به هیچ چیز اهمیت ندهند تا ذهنشان را آزاد کنند. تماشاچی نداریم اما داور بازی را پیش روی خود داریم و مسئول کنفدراسیون فوتبال آسیا بحرینی است بنابراین باید مراقب باشیم. بازیکنان باید در چارچوب زمین فوتبال به نحو احسن وظیفه ای که دارند را انجام دهند. اگر به دنبال مسائل حاشیه ای برویم بد می شود‌. باید این ۴ بازی پیش رو را ببریم و مطمئنیم به این مهم برسیم.

اقبالی اظهار کرد: شبیه سازی آب و هوایی مانند بحرین در جزیره کیش منطقی تر بود. بازی تدارکاتی باید زودتر انجام می شد بنابراین اسکوچیج وقت کافی نداشت و دست به این تصمیم زد. اقدام منطقی صورت گرفت و باید در بازی های سبک از تمام بازیکنان جوان تر استفاده کرد تا بازیکنان اصلی استراحت کنند‌. بازی چرخشی باید مورد توجه قرار گیرد. خلاقیت و غافل گیری را باید هر سرمربی داشته باشد. وقتی بازی که می دانیم می بریم را از بازیکنان مختلف استفاده کنیم و مربی تیم ملی باید به قدری تجربه داشته باشد تا این کار را انجام دهد.