شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کرکوک#عراق#منابع

حشد شعبی راکت آماده شلیک به سوی پیشمرگه در شمال کرکوک را خنثی کرد


حشد شعبی راکت آماده شلیک به سوی پیشمرگه در شمال کرکوک را خنثی کرد

منابع وابسته به حشد شعبی عراق به خنثی سازی راکت‌هایی که آماده شلیک به سوی مواضع حشد شعبی در شمال غرب استان کرکوک بودند، اشاره کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از بغداد الیوم، «علی محمد» فرمانده ماموریت های ویژه محور شمال حشد شعبی عراق از خنثی سازی راکت‌های آماده شلیک به سوی مواضع نیروهای پیشمرگه در شمال غرب استان کرکوک خبر داد و گفت: نیروهای حشد شعبی با همکاری نیروهای ارتش عراق این راکت‌ها را خنثی کردند تا فتنه‌ای که دشمنان به دنبال ایجاد آن بودند را خنثی کنند.

روایت مسئولان محلی در شمال عراق از اقدامات ترکیه

«ادیب جعفر» مدیر ناحیه «درکار» در استان دهوک در شمال عراق از اقدام نیروهای ترکیه در سوزندان و آواره کردن ساکنان این ناحیه در« زاخو» در استان دهوک خبر داد و گفت: نیروهای ترکیه به شکل مستمر ناحیه «درکار» را هدف قرار می‌دهند.

وی افزود: بر اثر این حملات این ناحیه سوخته و ساکنان آن آواره شده‌اند. ترکیه اجازه فعالیت اقتصادی و کشاورزی را به بهانه مبارزه با پ ک ک نمی‌دهد. چند روز قبل یک گلوله توپ به نزدیکی این کشاورزان شلیک شد و آنها را زخمی کرد.

این مسئول از دولت عراق خواست که به بحران پایان دهد و زندگی عادی را به ساکنان برگرداند.

قرارداد تجهیز ارتش عراق به توپ و ادوات نظامی

«فیصل العیساوی» نماینده استان الانبار در پارلمان عراق از قراردادی که برای تجهیز ارتش عراق به تسلیحات و ادوات نظامی به امضا رسیده خبر داد و اعلام کرد: «جمعه عناد» وزیر دفاع عراق و محمد الدراجی رئیس سازمان ساخت تسلیحاتی جنگی عراق به مقر شرکت تسلیحات سازی وابسته به این نهاد در «العامریه» در شرق الانبار رفتند تا از روند ساخت تسلیحات مطلع شوند.

وی افزود: قرارداد شراکت و همکاری میان وزارت دفاع و سازمان ساخت تسلیحات جنگی به منظور حمایت از نیروهای عراقی به امضا رسید.

العیساوی گفت: شرکت‌های تابع سازمان ساخت تسلیحات در «العامریه» از بزرگترین شرکت‌ها ساخت توپ و ادوات نظامی هستند که در دوره اشغال الانبار به دست داعش از سوی عشایر حفظ شد. رئیس سازمان ساخت تسلیحات جنگی عراق از آمادگی برای کمک به این شرکت‌ها به منظور افزایش خطوط تولید برای تجهیز نیروهای مسلح عراق به سلاح و مهمات خبر داد.

وی افزود: قرارداد تجهیز ارتش عراق به توپ، خمپاره، موشک انداز و دوربین‌های دید در شب و روز و دیگر تسلیحات به امضا رسید.

نقش ساکنان «القائم» در غلبه بر داعش

«احمد المحلاوی» فرماندار القائم از همکاری میان ساکنان و نیروهای امنیتی برای غلبه بر داعش خبر داد و اعلام کرد: حملاتی که به «القائم» شده است مایه عبرتی برای همه شده و همه خواستار خالی شدن این منطقه از ترور هستند. ساکنان به نیروهای امنیتی اطلاعات لازم را درباره تحرکات تروریست‌ها می‌دهند و این نقش موثری دارد.

وی افزود: داعشی‌ها در مناطق دوردست از «القائم» در عمق صحرا حضور دارند و تاثیری بر داخل این منطقه و ندارند و خطری محسوب نمی‌شوند. نیروهای امنیتی با عملیات پیشدستانه تروریست‌ها را غافلگیر کرده و بر آنها غلبه کردند.

حمله تک تیراندازان تکفیری به حشد شعبی در شمال بغداد

منابع امنیتی عراقی از حمله تک تیراندازان داعش به حشد شعبی که سبب زخمی شدن دو نفر از نیروهای حشد شعبی در ناحیه «العبایجی» در «الطارمیه» در شمال بغداد شد، خبر دادند.

انتهای پیام/