شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بلیت هواپیما

بلیت پروازهای داخلی گران می‌شود؟

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: هیچ گونه افزایش قیمتی در نرخ بلیت هواپیما در پروازهای داخلی اعمال نشده است.

بلیت پروازهای داخلی گران می‌شود؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: هیچگونه افزایش قیمتی در سفرهای هوایی رخ نداده و برنامه‌ای هم برای آن وجود ندارد.

محمدحسن ذیبخش اظهار کرد: برخلاف برخی اظهارات صورت گرفته هیچ گونه افزایش قیمتی در نرخ بلیت هواپیما در پروازهای داخلی اعمال نشده و همواره همان سقف‌های تعیین شده سابق رعایت می‌شود.

وی افزود: تخلف در نرخ فروش بلیت هواپیما از سوی هر شرکت هواپیمایی یا دیگر ارائه کنندگان بلیت هواپیما تخلف محرز و بسیار بزرگی به شمار رفته و با عوامل آن برخورد قضایی خواهد شد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: البته بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته و آمارهای ارائه شده تاکنون شرکتی در این زمینه مرتکب تخلف نشده اما با گرانفروشان بلیت هواپیما در پروازهای داخلی برخورد می‌کنیم و مردم می‌توانند از طریق راه‌های ارتباطی سازمان هواپیمایی ما را در جریان تخلفات احتمالی در این زمینه قرار دهند تا با مسببان آن برخورد شود.

براساس این گزارش، بیست و چهارم آبان ماه سال گذشته بود که جلسه شورای عالی هواپیمایی کشوری با حضور نمایندگان وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت امور خارجه، عضو ناظر کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، سازمان برنامه و بودجه، دادستانی عمومی و انقلاب تهران، عضو مطلع شورای عالی هواپیمایی کشوری، رییس هیات مدیره و مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" و نماینده شرکت‌های هواپیمایی داخلی برگزار و مقرر شد قیمت بلیت پروازهای داخلی با ۱۰ درصد افزایش نسبت به جدول نرخی اعلام شده در خرداد ماه سال ۱۳۹۹ مواجه و محدودیت حداقل قیمت نیز از این نرخنامه جدید حذف شد.

بر این اساس سه روز پس  از این جلسه، انجمن شرکت‌های هواپیمایی نرخنامه جدید برای پروازهای داخلی را منتشر کرد و براین اساس حداکثر قیمت برای پروازهای داخلی در ۲۲۷ مسیر پروازی مختلف مشخص و ۴۸۱ هزار و ۹۰۰ تومان پایین‌ترین نرخ منتشر شده برای قیمت بلیت پروازهای داخلی در مسیرهای کوتاه و یک میلیون و ۵۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان بالاترین آن بود که به مسیر پروازی تبریز-بندرعباس اختصاص دارد.