شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فلسطین#گفتگو#حماس

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس خبر داد:

توافق بر سر برگزاری نشست نمایندگان جنبش‌ های فلسطینی در قاهره

توافق بر سر برگزاری نشست نمایندگان جنبش‌ های فلسطینی در قاهره

یک عضو دفتر سیاسی حماس خبر داد که در جریان سفر هیأت مصری به فلسطین اشغالی، برای گردهمایی دوباره دبیران کل جنبش‌های فلسطینی در قاهره گفتگو و رایزنی‌هایی صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، «اسماعیل رضوان» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در گفتگو با شبکه المیادین لبنان تأکید کرد که «حضور هیأت مصری در فلسطین اشغالی و گفتگوی این هیأت با سران رژیم صهیونیستی و رهبران فلسطینی، نشان از عزم مصر برای کمک به بحران فلسطین دارد».

او در ادامه خاطرنشان کرد: «در جریان حضور این هیأت در فلسطین اشغالی برای برگزاری مجدد گردهمایی دبیران کل جنبش‌های فلسطینی در قاهره گفتگو و رایزنی‌هایی صورت گرفت تا بلکه از این طریق زمینه وحدت کلام و اتحاد میان فلسطینیان فراهم شود».

رضوان افزود: «همچنین در جریان دیدار با مقامات امنیتی مصر، بر ضرورت رفع تمام موانع بر سر راه وحدت ملت فلسطین و همچنین پایان محاصره صحبت‌هایی انجام شد».

این عضو دفتر سیاسی حماس در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تأکید بر اینکه هیچ‌گونه ارتباطی میان پرونده اسراء و بازسازی نوارغزه وجود ندارد، تصریح کرد: «مسیر گفتگوها درباره پرونده آزادسازی اسراء از دیگر قضایا جداست. تنها راه آزاد سازی اسرا (ی صهیونیست) محقق ساختن خواسته‌های مقاومت است».

او همچنین با اشاره به ارتقای توان ملت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی خبر داد که در خلال روزهای آینده، هیأتی از سوی جنبش حماس به منظور انجام گفتگو با مقامات مصری وارد قاهره خواهد شد.