به گزارش برنا، «جریان خاورمیانه» در آستانه سالگرد ارتحال ملکوتی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، مواضع امام راحل در قبال رژیم صهیونیستی و اشغال فلسطین را بررسی می‌کند و به واکاوی نقش و تاثیر سخنان ایشان در بیداری و متحدکردن مسلمانان می‌پردازد.

مروه عثمان، مجری «جریان خاورمیانه» در برنامه این هفته و در گفت‌و‌گو با شیخ مظفر حیدر، کارشناس مسایل فلسطین این موضوع را بررسی می‌کند که مبارزات امام خمینی(ره) نشان می دهد که مسئله فلسطین برای ایشان همیشه در اولویت بوده است. دلایل این اهمیت فوق العاده چه می‌تواند باشد؟

مروه عثمان در بخش دوم برنامه نیز در گفت‌وگو با اوا بارتلت، روزنامه‌نگار مستقل سوری که در غزه زندگی می‌کند، از او می‌خواهد با توجه به حضورش در غزه به بیان برخی از حوادث دلخراشی که شاهدش بوده است بپردازد و پرسش را مطرح می کند که چگونه شده سازمان ملل متحد برای اولین بار جرات کرده است تا تجاوز اسرائیل به غزه را یک جنایت احتمالی جنگی اعلام و تحقیقات درباره آن را آغاز کند؟

برنامه «جریان خاورمیانه» به تهیه کنندگی و اجرای مروه عثمان روز سه شنبه ساعت 21:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز چهارشنبه ساعت 10:00، 17:00 و 23:00، پنجشنبه ساعت 18:00، 03:00، جمعه ساعت 12:00 و شنبه ساعت 05:00 خواهد شد.