شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بیت کوین#دلار#آرژانتین
بیت کوین افت دوباره را تجربه کرد

طلا ۴ هزار دلار می شود/رونق استخراج بیت کوین در آرژانتین

کدخبر: 416201
برخی کارشناسان گفتند که قیمت طلا در 3 سال آینده به 4000 دلار می رسد ، زیرا گفته می شود تورم واقعی 12 درصد است. به دلیل یارانه ها استخراج بیت کوین در آرژانتین رونق گرفته است.

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، بسیاری از خوانندگانی که افزایش اخیر قیمت طلا را دنبال می کنند ، باید در حال حاضر خوشحال باشند.

پس از رسیدن به بالای 1950 دلار آمریکا در هر اونس در ژانویه (دی) 2021 ، روند طولانی روند نزولی قیمت وجود داشت. بدون در نظر گرفتن افت ناگهانی و بهبود در اوایل ماه مارس (اردیبهشت) ، سرانجام طلا روند صعودی به خود گرفت. از 31 ماه مه ، هر اونس طلا 1،907 دلار آمریکا بود.

اقدام اخیر قیمت طلا به دلیل نگرانی های مربوط به تورم ، نوسانات شدید رمزنگاری ها ، پایین آمدن دلار آمریکا ، اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده و افزایش تنش های ژئوپلیتیکی جهان است که شاید بدتر از آن شود.

برخی از تحلیلگران عقیده دارند که بدهی عظیم ایالات متحده و افزایش تورم احتمالی می تواند باعث افزایش قیمت طلا شود همچنین تصویب اخیر چین برای  واردات عظیم طلا در شارژ قیمت این فلز اثر گذار است. در همین حال ، جروم پاول رئیس فدرال رزرو گفت که سیاست پولی این نهاد بدون تغییر باقی خواهد ماند و ترس از افزایش تورم را کم اهمیت جلوه می دهد.

طلا

 

افت دوباره بیت کوین

در حالی که بازار گسترده رمزنگاری از رکود دردناکی رنج می برد ، گزارش جدید روز دوشنبه نشان می دهد که استخراج کنندگان بیت کوین (BTC) در آرژانتین با بهره گیری از سیاست های پیچیده انرژی ، در حال رونق هستند.

گزارشی از بلومبرگ که در بوینس آیرس تایمز بازنشر شد می گوید که استخراج مسکونی بیت کوین  به دلیل ترکیبی از عوامل از جمله کنترل ارز ، یارانه های انرژی و تورم کوچک در حال افزایش است.

ترکیبی از شرایط مطلوب حتی توجه بین المللی را به خود جلب کرده است ، زیرا شرکت استخراج کننده کانادایی Bitfarms Ltd. به دنبال ایجاد آنچه بزرگترین عملیات استخراج در آمریکای جنوبی است - بخشی از شکوفایی صحنه تجارت رمزنگاری در سراسر کشور است. در اوایل سال ، Bitfarms تخمین زده بود که تسهیلات جدید می تواند BTC را با هزینه ای بیش از 4000 دلار برای هر سکه استخراج کند.

علی رغم بازگشت از پایین حد در معاملات آسیا ، بیت کوین در مسیر رکورد دومین درصد کاهش ماهانه خود است.

ارز رمزنگاری شده نزدیک به 36هزار و 200 دلار تغییر قیمت داد که 37.5٪ ضرر برای ماه مه (خرداد) است. قیمت ها در اوایل امروز به کمترین میزان 34هزار و 195 دلار رسید.

با توجه به داده های Bitstamp ، کاهش ماهانه 37٪ افت در نوامبر(بهمن) 2018 را پشت سر می گذارد و فقط از افت 40٪ در سپتامبر(شهریور) 2011 است.

بیت کوین