شهر خبر

حمله راکتی خنثی شد+جزییات

بر پایه اعلام منابع عراقی، نیروهای امنیتی با پایش فعالیت یک گروه مسلح که قصد داشت با راکت پایگاه نظامی حریر در اربیل اقلیم کردستان این کشور هدف قرار دهند، این عملیات را خنثی کردند.

به گزارش منیبان؛ از منابع رسانه ای عراق، نیروهای امنیتی و نظامی امروز (دوشنبه) حمله راکتی این گروه مسلح را در استان کرکوک به پایگاه حریر اربیل مرکز اقلیم کردستان این کشور را خنثی کردند.

منابع امنیتی گفتند که با این حمله قرار بود پایگاه حریر که در اربیل مرکز اقلیم کردستان عراق محل حضور نیروهای امریکایی عضو ائتلاف بین المللی است را هدف قرار دهد.

در همین پیوند، ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق با انتشار بیانیه ای اعلام  کرد که بنا بر گزارش ها و داده های اطلاعاتی دقیق، ۵ راکت از نوع گراد آماده هدف گیری و شلیک به پایگاه حریر بود که نیروهای امنیتی پیش از حمله سکوی پرتاب این راکت ها را کشف و ضبط کرد.

بیانیه نوشته است که این حمله راکتی قرار بود از روستای «احصار» از توابع ناحیه «کوبری» در اطراف استان کرکوک انجام شود.

از سوی دیگر، یک مسئول نظامی عراقی نیز صبح امروز به پایگاه خبری «العربی الجدید» گفت که تحرکات گروهی مسلح از طریق پهپاد رصد شد و نیروهای امنیتی برای ناکام گذاشتن این حمله راکتی به محل اعزام شدند.

این مقام بیان کرد که نیروهای امنیتی عراق در حال انجام تحقیقات برای شناسایی افرادی هستند که اقدام به نصب موشک بر روی سکوی پرتاب کردند ویژه با توجه اینکه این افراد خودرو دولتی و بدون پلاک داشتند.

وی با اشاره به اینکه داده های اطلاعاتی حاکی از آن است که این حمله قرار بود توسط یکی از گروه های عراقی انجام شود، گفت این افراد قصد داشتند پایگاه حریر که میزبان نیروهای آمریکایی عضو ائتلاف بین المللی را هدف قرار دهند.

«ماجد شنگالی»، عضو حزب دموکرات کردستان نیز در گفت وگویی تلفنی با العربی الجدید گفت که خنثی سازی این چنین عملیات تروریستی، اهمیت زیادی دارد، اما نیروهای امنیتی باید گروه ها و افرادی را که پشت این عملیات هستند شناسایی و محاکمه کنند.

پایگاه حریر ۱۳ آوریل هدف حمله پهپادی و پیش از آن نیز هدف حمله راکتی قرار گرفته بود که منجر به کشته و زخمی شدن چند پیمانکار خارجی شد.