شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#جدید

مامور تشکیل کابینه اسرائیل: کابینه‌ پریشان در تقابل با ایران عملکرد خوبی نخواهد داشت

مامور تشکیل کابینه اسرائیل: کابینه‌ پریشان در تقابل با ایران عملکرد خوبی نخواهد داشت - کراپ‌شده

مامور تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی با ابراز امیدواری درباره تشکیل کابینه جدید گفت که کابینه‌ای گسسته و پریشان، عملکرد خوبی نه در زمینه اقتصاد و نه در تقابل با ایران خواهد داشت.

به گزارش مشرق، «یائیر لاپید» رهبر حزب چپ گرای «یش عاتید» که از سوی رئیس رژیم صهیونیستی مامور تشکیل کابینه شده، ابراز امیدواری کرد که با وجود مشکلات بتواند کابینه جدید را تشکیل داده و این رژیم طی روزهای آینده وارد دوران جدیدی شود.

وی که در جریان نشستی با اعضای حزب خود صحبت می‌کرد، افزود: «همچنان چالش‌های بزرگی وجود دارد اما بر آنها فائق می‌آییم و کابینه‌ای یکپارچه با حضور احزابی از راست و میانه و چپ تشکیل خواهیم داد».

رهبر حزب یش عاتید اضافه کرد: «طی یک هفته آینده اسرائیل وارد دوران جدیدی می‌شود و به یکباره اوضاع بسیار آرامتر خواهد شد و وزیران بدون تنش قادر به فعالیت خواهند بود. با تشکیل این کابینه، موضوع اساسی، مسئولیت خواهد بود و این را نخواهیم گفت که هر کسی با ما در تضاد باشد، خائن بوده و باید کشته شود».

وی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به شدت مورد انتقاد قرار داد و گفت که ضعف نتانیاهو سبب شده تا اسرائیل ضعیف‌تر شد.

رهبر حزب یش عاتید به سخنرانی روز گذشته نتانیاهو نیز اشاره و با خطرناک توصیف کردن آن، گفت: «این سخنرانی خطرناک و غیرمسئولانه از سوی فردی بود که از تمامی مرزها تجاوز کرده و به همین دلیل است که ما نیازمند تشکیل کابینه‌ای بوده که در تلاش برای آن هستیم».

لاپید گفت: «کابینه‌ای گسسته و پریشان، عملکرد خوبی نه در زمینه اقتصاد و نه در تقابل با ایران خواهد داشت».

بنیامین نتانیاهو به شدت از همراهی «نفتالی بنت» رهبر حزب راست گرای یامینا با یائیر لاپید برای تشکیل کابینه خشمگین است.

نتانیاهو در سخنرانی دیروز خود مدعی شد که بنت در حال انجام کلاهبرداری قرن بوده و رهبر حزب راستگرای یامینا تنها به دنبال نخست وزیر شدن است.

نتانیاهو بار دیگر پیشنهاد خود را برای تشکیل کابینه مطرح کرد که بر اساس آن نخست «گیدئون سعر» رهبر حزب امید جدید نخست وزیر شود سپس، نتانیاهو نخست وزیر شده و پس از آن بنت به عنوان نخست وزیر فعالیت کند. پیش از این، سعر تشکیل چنین کابینه‌ای را رد کرده بود.

نتانیاهو گفت: «بنت از کل تعهدات خود عقب نشینی کرده و به سوی تشکیل کابینه چپگرا حرکت کرده تا نخست وزیر آینده باشد».

نتانیاهو با مطرح کردن این ادعا که تشکیل کابینه چپگرا در سرزمین‌های اشغالی تهدیدی برای اسرائیل به شمار می‌آید، گفت: «فکر کنید که اگر کابینه چپگرا تشکیل شود چه اتفاقی در ایران و غزه و واشنگتن می‌افتد».

وی مدعی شد: «اگر کابینه چپگرا تشکیل شود، بازدارندگی اسرائیل آسیب خواهد دید. نباید کابینه چپ گرا تشکیل شود چون این کابینه شکست و تسلیم شدن خواهد بود».

حزب یامینا عصر یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، با پذیرش تشکیل کابینه ائتلافی از تلاش بنت «برای ممانعت از برگزاری پنجمین انتخابات» حمایت می‌کند.

کانال سیزده رژیم صهیونیستی به نقل از بنت نوشت: «نتانیاهو کابینه‌ای ندارد و این یک حقیقت است. بی‌بی (نتانیاهو) هر چیزی به غیر از تشکیل دولت را پیشنهاد داد».

مأموریت  لاپید برای تشکیل کابینه روز چهارشنبه به پایان می‌رسد و بنت روز شنبه اعلام کرده بود که اگر حزب «لیکود» نتواند ائتلافی راستگرا دارای حمایت حداکثری را معرفی کند، آن‌ها به احزاب مخالف نتانیاهو برای تشکیل کابینه می‌پیوندند.

منبع: فارس