به گزارش برنا، به نقل از تارنمای "سازمان ملل"، رئیس سازمان جهانی بهداشت در مراسم پایانی مجمع سالانه این سازمان گفت: خطر کرونا همچنان وجود دارد. اگرچه موارد ابتلا به کرونا و مرگ و میر ناشی از این بیماری در سطح جهانی در حال کاهش است، "راه نجات" از طریق اقدامات بهداشتی "متناسب و سازگار" در ترکیب با واکسیناسیون عادلانه است. 
مدیرکل سازمان جهانی بهداشت از همه کشورهای عضو خواست تا حداقل ۱۰ درصد از جمعیت جهان را تا پایان ماه سپتامبر و حداقل ۳۰ درصد را تا پایان سال واکسینه کنند. اگر کشورها داده‌ها، فرمول‌ها، تکنولوژی‌ها و منابع را با طرح کوواکس سازمان جهانی بهداشت به اشتراک بگذارند ما می‌توانیم جان بسیاری از افراد را نجات دهیم. 
وی افزود: در نهایت، سریعترین راه برای پایان دادن به این همه گیری افزایش چشمگیر تولید جهانی واکسن‌ها، آزمایشات، درمان‌ها و سایر تجهیزات پزشکی و اطمینان از دسترسی عادلانه به امکانات است. هدف ما "اقدام سریع تا سپتامبر" به این معنی است که باید حداقل ۲۵۰ میلیون نفر را در کشورهای با درآمد کم و متوسط از جمله همه کارمندان بهداشت و گروههای در معرض خطر به عنوان اولویت اول، واکسینه کنیم. 
تدروس تأکید کرد که سازمان جهانی بهداشت به کمک مالی بیشتری برای پشتیبانی فنی و راهنمایی هابه کشورها نیاز دارد. یک توافق سراسری، هشدارهای اولیه در مورد تهدیدات احتمالی بهداشت جهانی را بهبود می‌بخشد، ذخیره‌سازی و تولید منابع برای مقابله با بیماری‌های همه گیر را گسترش می‌دهد، دسترسی عادلانه به واکسن‌ها، آزمایش‌ها و درمان‌ها را فراهم می‌کند و یک نیروی کار اضطراری برای رسیدگی به موارد اضطراری ایجاد می‌کند.