شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#شورای شهر#شهردار تهران
فردا انجام می‌شود؛

ارائه گزارش شهردار تهران از کارنامه مدیریت شهری در دوره پنجم شورای شهر

کدخبر: 416180
اقتصادنیوز :اعضای شورای شهر تهران در جلسه فردا گزارش شهردار تهران از کارنامه مدیریت شهری شهرداری در دوره پنجم شورا را بررسی می کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، دویست و نود و نهمین جلسه علنی شورا، فردا  سه‌شنبه یازدهم خرداد ماه ۱۴۰۰ برگـزار می‌شود.

در آغاز این جلسه، پیروز حناچی شهردار تهران گزارش و سند تحویل و تحول شهرداری تهران مبتنی بر کارنامه مدیریت شهری در دوره پنجم شورای اسلامی شهر تهران را ارائه می‌کند و سپس ادامه لایحه شهردار تهران در خصوص «برنامه اجرایی توسعه و تسهیل دوچرخه‌سواری در شهر تهران» از سر گرفته خواهد شد.

در ادامه یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به حفاظت از میراث طبیعی در بخشی از اراضی حریم جنوبی رشته کوه توچال و همچنین طرح اصلاح رویه‌ها و فرایند‌های حاکم و نحوه انجام فعالیت‌های خدمات شهری برای کاهش تلفات انسانی و نحوه حمایت از خانواده‌های متوفیان بررسی می‌شوند.

سپس طرح الزام شهرداری به ارائه برنامه عملیاتی احداث پارکینگ عمومی در شهر تهران و پارکینگ‌های زیرسطحی با رویکرد مشارکتی و همچنین لایحه شهردار تهران در خصوص «اصلاح مصوبه الزام شهرداری تهران به تغییر الگو و کاهش مصرف کیسه‌ها و محصولات یک‌بارمصرف پلاستیکی و جایگزین کردن مواد قابل بازیافت غیر پلاستیکی در کلیه مراکز وابسته به شهرداری تهران» مورد بررسی قرار می‌گیرند.

در ادامه لایحه دیگر شهردار در خصوص «اصلاحیه مصوبه چگونگی محاسبه و اخذ بهای خدمات مدیریت پسماند (عادی)» و شصت و یکمین صورتجلسه کمیسیون نامگذاری و تغییر نام اماکن و معابر عمومی شهر تهران بررسی خواهند شد.

همچنین گزارش حسابرس رسمی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص حسابرسی «سازمان نوسازی شهر تهران»، «سازمان ورزش و تندرستی شهرداری تهران»، «سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران»، «سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران» برای سال مالی ۱۳۹۴ مورد بررسی قرار می‌گیرند.