شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزارت بهداشت#کرونا

۲۲ درصد از بیماران کرونا نقض قرنطینه کردند

رییس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: طبق گزارش سازمان حراست کل کشور، حدود ۲۲ درصد کل بیماران کرونایی نقض قرنطینه داشته‌اند و لازم است در این باره با محوریت وزارت بهداشت تدابیر جدی اندیشیده شود.

کرونا در ایران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حسین ذوالفقاری رییس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا در هفتاد و یکمین جلسه کمیته که با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط برگزار شد، با اشاره به تلاش همه دستگاه‌های درگیر در امر مبارزه با کرونا در جلوگیری از شیوع و گسترش این بیماری در سراسر کشور، گفت: خوشبختانه با تلاش همه دستگاه‌ها موفق به عبور از پیک چهارم بیماری کرونا در کشور شده‌ایم.

رییس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا با بیان این مساله که تجربه بیماری طی ۱۵ ماه اخیر نشان داده که سهل انگاری و عادی انگاری باعث شیوع بیماری در کشور شده است، گفت: باید از فرصت عبور از پیک چهارم بیماری برای مهار و ریشه‌کن کردن بیماری در کشور استفاده کنیم.

ذوالفقاری با بیان تلاش‌های شبانه‌روزی کادر درمان در مهار موج چهارم بیماری، اظهار کرد: انصافا در موج چهارم کادر درمان خوش درخشیدند و ضرورت دارد همه دستگاه‌ها و البته مردم عزیز کشورمان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجازه فراگیری دوباره بیماری را در کشور ندهیم.

وی به برخی گزارش‌ها مبنی بر احتمال ورود به پیک پنجم بیماری اشاره و تصریح کرد: وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور طبق آخرین گزارش‌ها مطلوب نیست و انتظار می‌رود وضعیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ارتقا یابد.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور درباره موضوع نقض قرنطینه بیماران کرونا گفت: طبق گزارش سازمان حراست کل کشور، حدود ۲۲ درصد کل بیماران کرونایی نقض قرنطینه داشته‌اند و لازم است در این خصوص با محوریت وزارت بهداشت تدابیر جدی اندیشیده شود.

ذوالفقاری با تاکید براینکه در موضوع نقض قرنطینه نباید صرفاً به جریمه اکتفا کرد، ادامه داد: اطلاع‌رسانی مناسب در این موضوع ضروری است؛  بنابراین، ارسال پیامک سریع به ناقضان قرنطینه از سوی وزارت بهداشت باید هدفمند اجرا شود تا ناقض متوجه جدیت کار شود.